Witte stippen

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Witte stippen

Bericht door Arietuur »

Het is mij opgevallen dat vaak tot eigenlijk altijd wanneer ik eudicella larven (cyprolais volgens mij ook) koop vanuit het buitenland er witte stippen te zien zijn. Nu dit weer het geval is bij larven van Wirbelosen Welt ben ik toch benieuwd wat jullie denken dat dit is. Bij larven van eigen nakweek heb ik het echt nog nooit gezien. De larven lijken verder overigens wel gezond en vitaal te zijn...

Het gaat om de witten stippen welke onderhuids aanwezig lijken te zijn. Bij deze larf zitten ze voornamelijk in de kont maar ze zitten verspreid door heel het lichaam.

Ik hoor graat of iemand hier iets over weet.
Bijlagen
20170513_173047_resized.jpg
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Arthur,

Het zijn vetbolletjes, volgens mij onschuldig. Bij eigen larven heb ik ze ook wel eens gezien. Je moet alleen goed kijken. Bij jouw larven is de huid behoorlijk doorzichtig en zie je ze dus beter. Bij een goed witte huid zie je ze gewoon niet zo goed.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Bedankt Pim, dan hoef ik mij ieder geval geen zorgen te maken.

Voor alsnog blijft het dan wel een raadsel hoe het kan dat larven uit Duitsland vaak een 'dunnere huid' hebben dan Nederlandse larven. Allicht dat het iets met voeding of temperatuur te maken heeft.
Plaats reactie