Wie kent deze grote aanbieder?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Ik heb hem een berichtje gestuurd. Dit staat o.a. in zijn antwoord;


"Er is nog wel iets belangrijks wat u moet weten. Ik woon op het moment niet meer in Nederland, maar in Apple Valley, California, bij familie. Het is dus duur voor mij om de kevers op te sturen naar Nederland. Het kan dan ook dus pas uit voor mij zodra ik meerdere, of een grote, bestelling(en) heb. Dan stuur ik alles in een keer op naar mijn ouders in Nederland en die zullen vervolgens alles opsturen naar de 'bestellers'. Als u iets wilt bestellen, kan dat natuurlijk wel al nu, dan kan ik het voor u reserveren."


Ik weet het niet... komt wel betrouwbaar over maar vind het toch een beetje vage situatie.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Dit maakt het nog veel ongeloofwaardiger. In zijn bericht op het Duitse forum stond namelijk dit: Verzendkosten naar Duitsland 20 euro en naar Nederland minder. Of het verklaard de hoge larvenprijs als hij hier zijn verzendkosten uit Californie mee wil dekken natuurlijk :roll:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Had hem ook al een bericht gestuurd maar nog geen reactie ontvangen
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik heb inmiddels bericht gehad en idd hetzelfde verhaal over Amerika en ouders in NL.
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Ik zou bij deze handelaar niets kopen. De prijzen zijn erg duur en niemand kent hem, volgens zijn marktplaats profiel woont hij in frankrijk. Als hij geen oplichter zou zijn en daadwerkelijk verzendingen verstuurt vanuit californie, zouden de kevers zoiezo erg lang onderweg of bij de douane belanden. Op het duitse keverforum komen geregeld leuke aanbiedingen voorbij aan goede prijzen.

In het geval hij met 1/3de van de prijs akkoord zou gaan, moet je hem al helemaal niet vertrouwen.

Dan zijn er nog de volgende websites:
www.coleoptera-xxl.de
www.wirbellose-online.de
www.thepetfactory.de
www.geleedpotigen.com
www.garnelenprofi.de
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Waarschijnlijk koopt hij in bij één van de bekendere Taiwanezen en verkoopt ze dan door.
Dit verklaart dan ook de hoge prijzen.
Laatst gewijzigd door Harald op wo 21 jun 2017, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Henk/Alias verkoopt meer dan waarschijnlijk niets.

Als ik mij niet vergis, is het uitdrukkelijk verboden om vanuit de V.S. levende exotische keversoorten te verzenden/verkopen, laat staan er ter plekke levende in kweek te hebben.

Dit is meer dan waarschijnlijk een afzetter (geen slimme, maar wel een afzetter).

Te vermijden dus; hou je aan de officiële verkopers/kwekers...
Sjoerd Ellenkamp
L1
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 okt 2016, 08:23

Bericht door Sjoerd Ellenkamp »

Even nog een oud topic naar boven.

Henk is blijkbaar ook erg actief in de vlinder hobby. Aantallen en soorten waar menig vlindertuin jaloers op zal zijn.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =lr&pos=42
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

thanh2468 schreef: do 11 mei 2017, 23:38 ........ De prijzen zijn erg duur en niemand kent hem, volgens zijn marktplaats profiel woont hij in Frankrijk.
Ik zie het nu pas, maar volgens zijn profiel woont hij niet in Frankrijk maar in Minnertsga, Friesland :D
Blijft een twijfelachtig figuur met veel aanbod aan kevers en nu ook vlinders. Oppassen geblazen denk ik.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik wil hier toch nog even aandacht aan besteden.

Henk is nog steeds zeer actief op Marktplaats en verkoopt tegenwoordig gewoon vanuit zijn woonplaats in Friesland.
Na zijn advertentie over Mecynorrhina oberthuri, welke ik erg graag eens zou proberen heb ik toch weer contact met het opgenomen.

Nadat ik de vraag stelde of ik de larven ook kon ophalen kreeg ik als eerste reactie: 'hoe weet ik zeker dat u echt komt opdagen'
Vreemd natuurlijk, en ik reageerde o.a. met: Hoe kan ik weten dat je de larven echt opstuurt als ik ze laat verzenden?

Nadat hij mij hierin gelijk moest geven werd ik afgewimpeld met het feit dat hij door eerdere bestellingen niet genoeg larven meer had voor mij.

Iemand anders inmiddels al ervaring, positief of negatief met deze Henk?


Kan deze Henk trouwens niet de zelfde zijn als degene die zich hier voorstelt?

viewtopic.php?f=20&t=3168&hilit=Henk
Plaats reactie