neushoorn kever

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

neushoorn kever

Bericht door figarobrownie64 »

hallo
ik heb een vraagje als de kevers van de neushoornkever uit het cocon komen
is het dan gewoon dat ze onder de aarde kruipen . ik dacht zelf dat ze dan boven de aarde leefden
maar je ziet ze bijna niet het is de soort trypoxylus dichotomus septentrionalis
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

De meeste neushoornkevers zijn nachtactief, dus zullen ze 's nachts boven komen en overdag veel onder de grond zitten.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Henri,

Zoals ik al eerder aangaf zijn je kevers sowieso nog in hun rustfase. Normaal gesproken brengen ze deze in hun cocon door, maar gezien ze uit de kunstcocon gehaald zijn hebben ze een rustige plek opgezocht om verder uit te harden.

Wanneer ze eenmaal actief zijn geworden, zullen met name 's nachts door de bak gaan lopen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Als je ze bijvoorbeeld altijd met jelly voert dan kun je het volgende eens uitproberen. Door overdag vers/overrijp fruit zoals banaan in de bak te leggen (en savonds weer te verwijderen) kun je ze overdag extra lokken zich te laten zien. Maar hiermee bedoel ik niet dat je ze alleen overdag eten moet geven. Natuurlijk moeten ze snachts ook voeding hebben. Dat is namelijk hun biologische etenstijd.
Plaats reactie