Nieuwe aanwinsten!

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Nieuwe aanwinsten!

Bericht door Arietuur »

Jawel, na een lange week wachten zijn ze dan eindelijk binnen!!!
De larfjes van coleoptera XXL 8-)

Het was erg spannend deze week omdat niet iedereen even goed is te spreken over deze aanbieder, maar mij werd goed nieuws gebracht. Alle larven zijn zeer goed aangekomen! :mrgreen: :mrgreen:

Hoewel de bakjes naar mijn idee erg klein waren voor het aantal dat er in zat is alles goed gegaan. In de grote bakjes zaten 10 L3 larven en in de kleine bakjes 10 tot 12 L1 larfjes.
Ook de gekochte larfjes die L1/L2 genoemd werden zijn naar mijn idee wel heeeuuul erg klein. Maar des al niet te min, springlevend!

Er is 1 larf met een lelijke vlek, black spot maybe? zelf denk ik een bijtwond aangezien deze kleine huishouding waar ze een week in doorgebracht hebben.

Van de Jumnos ruckeri heb ik er 6 besteld (meer waren er niet verkrijgbaar) en zelfs 7 gekregen!


Ik wil de slechte ervaringen niet goed praten, maar mijn ervaringen zijn tot nu toe goed:)
Bijlagen
Dicronorhina Derbyana Oberthuri
Dicronorhina Derbyana Oberthuri
Geleverde bakjes
Geleverde bakjes
Amaurodes Passereni linnei
Amaurodes Passereni linnei
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

En de rest vd fotos
Bijlagen
Jumnos met wond?
Jumnos met wond?
Jumnos Ruckeri ruckeri
Jumnos Ruckeri ruckeri
Eudicella Morgani
Eudicella Morgani
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

De amaurodes larven zaten ook allemaal bij elkaar, ik had begrepen dat dit en zeer kannibalistische soort was?
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Ziet er best netjes uit! Inderdaad zijn de ervaringen nogal wisselend, maar jij hebt geluk gehad. Alleen die ene bijtwond is een beetje (erg) jammer. Nu maar hopen dat ze het goed gaan doen!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Fijn dat deze zending goed is gegaan. De Amaurodus kan inderdaad beter per larf apart worden opgekweekt. Leuk om je hobby stapsgewijs te zien uitbreiden en ontwikkelen :D
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Mooi om te zien dat alles heelhuids is aangekomen. Maar zijn ze echt een week onderweg geweest? Dat lijkt me onnodig lang. Bij mij was het ook alleen de Xylotrupes die dood waren, de rest leeft nog altijd. Het is alleen de manier waarop overduidelijke fouten niet toegegeven en gecorrigeerd worden waar ik problemen mee heb. Ik wil zeker niet zeggen dat alles wat ze versturen verkeerd is hoor.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoop dat t snel kevers zijn!:-)

Je hebt gelijk bas, maandag zijn ze verstuurd en vrijdag had ik ze binnen.
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Die kleintjes zien er echt grappig uit :lol: !
Plaats reactie