Frass: Wat doen we ermee?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
BrMaarten
L2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 18:39

Bericht door BrMaarten »

Als ik het dus goed begrijp wordt die keverkak dus frass genoemd? :)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

haha inderdaad maarten :lol:

Grappig dat je de herkenning van frass noemt. Ik heb nooit studie van gemaakt maar dat er zichtbare verschillen in de frass zitten is mij al wel opgevallen. Hier zie ik regelmatig frass voorbijkomen van bijvoorbeeld dynastes, mecynorrhina, eudicella, pachnoda en goliath en daar zit duidelijk verschil in :ugeek: Mocht ik ooit tijd over hebben zal ik ze eens naast elkaar leggen en een foto maken :lol:
BrMaarten
L2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 18:39

Bericht door BrMaarten »

Dit is nog wel een interessant onderwerp :=| :)
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik heb destijds inderdaad dat experimentje opgezet, maar door drukke werkzaamheden heb ik de uitkomst hiervan niet geregistreerd. Uiteindelijk heb ik de larven van de verschillende groepen gewoon bij elkaar gemikt en ik weet niet meer welke aantallen bij welke bakken horen.

Wel gebruik ik het frass nog altijd in de tuin. Daar groeit alles lekker hard van. :D
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Mijn eerdere bericht doet me eraan denken dat ik momenteel frass heb van alle grotere gouden torren uit NW Europa met uitzondering van Protaetia aeruginosa. Vele heb ik recent gekweekt, sommige frass heb ik in het wild verzameld. Kan iemand mij frass bezorgen van die laatste soort, liefst van volgroeide larven ? Eenmaal mijn collectie compleet kan ik een gedetailleerde vergelijking uitvoeren.
Plaats reactie