Inheems

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

klein vliegend hert is ook leuk
Marco de Haas
L1
Berichten: 43
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 22:58

Bericht door Marco de Haas »

Zijn vrij lastig te vinden hier :(. En daar wordt ook al mee gekweekt geloof ik. Met blauw vliegend hert nog niet geloof ik.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:lol: Nou daar had Mario niet zoveel moeite mee :lol: Hij kreeg ze gewoon in de schoot geworpen ! Vanaf nu is hij de Klein vliegend hert koning :P

Maar terug on topic, je hebt me daar een prachtig lijstje gemaakt ! Zal ook eens mijn bookmarks of ik er wat over kan vinden. Vind het een erg gaaf project dat je gaat doen !
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Blauw vliegend hert is een goede keuze. Leuke, kleurige kevertjes met een vrij korte generatietijd. Ik heb ze lang geleden ook eens gekweekt. Jolige diertjes!
Marco de Haas
L1
Berichten: 43
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 22:58

Bericht door Marco de Haas »

ewoud schreef:Blauw vliegend hert is een goede keuze. Leuke, kleurige kevertjes met een vrij korte generatietijd. Ik heb ze lang geleden ook eens gekweekt. Jolige diertjes!
Als je nog tips en informatie hebt over deze soort houdt ik me aanbevolen! :)
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Het meest opvallend vond ik wel dat mijn kweekgroepje afkomstig was uit een fraai witrot berkenstammetje. Terwijl ik heel kort geleden nog in een ander topic schreef dat ik berk als substraat maar eng vind, lijkt deze soort er wel van te houden. Ik kreeg ze vrij eenvoudig groot in behoorlijk zacht witrot hout en ik denk dat je ze ook niet te hard hout moet geven. Ik hield ze relatief vochtig, omdat ik de kweekopzet ook uit een vrij nat stammetje haalde. Verder heb ik er niet heel veel bijzonders aan bespeurd. Het ging vrij makkelijk. Zoals wel vaker geldt: hoe dikker het witrotte stammetje dat je gebruikt, hoe groter de kans op een succesvolle eiafzet. Het berkenstammetje wat Hansjepansje laatst vond lijkt mij uitermate geschikt voor dit juweeltje.
Marco de Haas
L1
Berichten: 43
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 22:58

Bericht door Marco de Haas »

Bedankt! Ik heb inderdaad gelezen dat de jonge in zacht wit rot hout opgroeien. Ik hoop dat het gaat lukken allemaal. Eerste zorg is de soort zien te vinden ;).
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Is vrij algemeen op de Veluwe ;)
Marco de Haas
L1
Berichten: 43
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 22:58

Bericht door Marco de Haas »

Ik dacht dat mijn Pachnoda aemula allang allemaal dood waren, waardoor ik een terra leeg zou hebben voor de inheemse soorten. Kijk ik afgelopen week, zitten er 2 kevers in en zitten er op de onderkant van een steen 2 coconnen :? . Nog maar is even kijken hoe dat verder gaat... Ik heb nu wel een paar vuurwantsen gevangen, maar die moeten het nog maar even doen met een kleinere bak. Hoewel er ook 2 (man en vrouw) bij de kevers lopen ;) . Ik zal jullie op de hoogte houden!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:lol: Ha ha surprise surprise ! Wat een doerakjes zeg... Een leuke verassing alleen jammer dat je inheemse bak even op een zijspoor zit. Super gaaf dat je al vuurwantsen gevonden hebt :D
Plaats reactie