Soort van ruilbijeenkomst!?!?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
michel74
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 00:01

Bericht door michel74 »

7 mensen op het gehele forum is wel heel erg weinig, nog minder dan ik gedacht had.
Pachnoda sinuata
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Op het forum zelf zijn er voorlopig heel weinig mensen actief. Een goed bezochte ruilbijeenkomst onder de leden zelf is nu onmogelijk.
Men zou echt moeten uitgaan vanuit het standpunt om een echte insectenbeurs te organiseren (met genoeg advertentie, connecties, inschrijvingen, pr. etc.).
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Waarschijnlijk hebben we een locatie. Meer nieuws volgt snel... Wordt vervolgd
Beheerders
Beheerder
Beheerder
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 19:28

Bericht door Beheerders »

We hebben inderdaad een locatie en een datum! Nu inventariseren wie er allemaal kunnen, maar we gaan er ieder geval een mooie dag van maken.

In het onderdeel Beurzen meer details!
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Hallo mensen, ik ben al een geruime tijd niet actief geweest, maar ik denk toch even mee.

Misschien is het een idee om het kever-beurs idee te schappen en er een algemene insecten & evt. spinachtigen beurs van te maken? Ik weet dat er ook voor Spinnen beurzen en wandelende takken- en bladeren bijeenkomsten zijn. Een samenwerking kan misschien schelen in de kosten en er is ook meteen een grotere opkomst. Het is maar een idee, ik weet niet of er al connecties zijn..

Mvg Mike
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Misschien is dat in de toekomst een optie mike :-) Omdat we nu snel een ruil en ontmoetings beurs wilden was het voor ons makkelijker om nu zelf iets te organiseren. We moeten ook eerst bekijken in hoeverre er belangstelling en behoefte aan is. Eerst dit op gang brengen en dan kunnen we verder plannen ;-)
Beheerders
Beheerder
Beheerder
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 19:28

Bericht door Beheerders »

Mike schreef:Hallo mensen, ik ben al een geruime tijd niet actief geweest, maar ik denk toch even mee.

Misschien is het een idee om het kever-beurs idee te schappen en er een algemene insecten & evt. spinachtigen beurs van te maken? Ik weet dat er ook voor Spinnen beurzen en wandelende takken- en bladeren bijeenkomsten zijn. Een samenwerking kan misschien schelen in de kosten en er is ook meteen een grotere opkomst. Het is maar een idee, ik weet niet of er al connecties zijn..

Mvg Mike
Hoi Mike,

Qua kosten hoeven we het deze keer niet te laten, want de beurs is GRATIS. Bovendien weet je dan ook zeker dat er keverhobbyisten komen, wat je op gemengde beurzen, zoals de TER-beurzen in Houten en zo, altijd maar moet afwachten. Deze keer laten we het dus doorgaan en kijken hoe het gaat. Leuk dat je komt!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

De eerste Coleoptera Beurs en Forum dag hebben we net achter de rug. Het was een gezellige dag met bekende en minder bekende gezichten ! We hebben lekker over kevers en het kweken kunnen hebben. Wat me opviel is dat er weinig mensen van het forum waren en veel van buiten het forum. Ik vond het erg leuk om met zoveel nieuwsgierige en gepassioneerde kever gekkies te kunnen spreken !
Er gaat zeer zeker een volgende beurs en forum dag komen in het nieuwe jaar. Dit keer zal de datum een paar maanden eerder bekend gemaakt worden zodat de kans groter is dat men de dag nog vrij heeft in de agenda ;-)

Graag vernemen wij jullie tips, op- en/of aanmerkingen over de dag of voor de volgende beurs !
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

De bijeenkomst/beurs was erg leuk. Een tweede editie zit er zeker in. Met zulke enthousiaste mensen het organiseren en dan ook enthousiaste mensen die langs komen is het een fantastische dag. Altijd leuk om met mede-hobbyisten te praten over onze kevers!
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Het was inderdaad erg gezellig, op naar nog zo'n beurs in 2014! :)
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie