Kevers in Kenia

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

haha dan maak je een chek list en dan ga je niet weg tot je alles hebt
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zorg dat je ouders van ter voren weten geoefend hebben met hoe ze de dieren het beste kunnen verpakken. Kan een hoop dierenleed schelen.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik weet niet hoe het zit voor Kenia (of voor andere Afrikaanse landen), maar de enige truuk die wel zou kunnen werken (en ik zeg "ZOU kunnen"), is de enkele kevers (dus indien het slechts om enkele kevers zou gaan) in afgesloten potjes (met een weinig aantal luchtgaatjes) wikkelen in handdoeken en in het midden van jouw grote valies plaatsen (degene die je dus incheckt voor het cargoruim, niet de handbagage).

Zo is dit bij mij gelukt toen ik terugkwam uit de VS (en die zijn zeer streng qua controle); ik had toen enkele Lucanus mazama exemplaren meegenomen.

Uitvoeren kost handenvol geld (voor certificaten en dergelijke) en is niet de moeite voor een particulier.
Met de GEWONE post versturen kan ook wel lukken (dit wordt niet gecontroleerd), maar niet via privékoeriers (die worden onderschept bij de douane).
Thomas11
L1
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 13:42

Bericht door Thomas11 »

Bedankt voor alle reacties alvast.

Ik ga dus zeker mijn ouders dan op de hoogte brengen van de 'gevaren' :p
Maar als ze ze toch in goede condities willen meenemen of opsturen dan is dat hun eige keuze ;)

Mvg,
Thomas
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

je kan ook een kever in je hand bagage doen en als ze het zien zeg je dat die er in is gekropen en dat je niet wist dat er een kever in je tas zat
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Haha, dit is wel zeer riskant hoor Jimmy!
Trouwens, het feit dat deze los zou lopen in de handbagage is des te vervelender (hij zal altijd wel willen ontsnappen...), en dan gaat het inderdaad slechts om één enkele kever (dit kun je niet uitleggen moest je meer dan 2 kevers in je tas hebben).
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

Bahamut schreef:Haha, dit is wel zeer riskant hoor Jimmy!
Trouwens, het feit dat deze los zou lopen in de handbagage is des te vervelender (hij zal altijd wel willen ontsnappen...), en dan gaat het inderdaad slechts om één enkele kever (dit kun je niet uitleggen moest je meer dan 2 kevers in je tas hebben).
Daarbij wordt het dier dan in beslag genomen en als het niet vernietigd wordt, dan gaat het naar een opvangadres
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
jimmy
L2
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 11 jan 2012, 15:04

Bericht door jimmy »

waarom is dit riskant en als je een tas hebt kan je toch de rist dicht doen
jonas
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 12:07

Bericht door jonas »

mensen van de douane/controleurs kunnen geen rits openen? :roll:
Geloof me, alle trucjes die je hier kunt opnoemen hebben die mensen reeds meegemaakt. Het is gewoon aan de uitvoerder om het op een correcte manier te doen of hopen dat men niet zal tegengehouden worden. Allicht is de pakkans wel redelijk hoog..
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Zeker als het op de handbagage aankomt, zou je hier best geen kevers in steken. Luchthavenpersoneel kunnen jou ieder moment vragen om jouw handbagage te checken.

De pakkans is inderdaad veel hoger dan als je die in je grote bagage plaatst (hier gaat men alleszins minder controleren).
Plaats reactie