larven van Dola's

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Bradley Lansink
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 mar 2012, 18:25

larven van Dola's

Bericht door Bradley Lansink »

Kan je de larven van Dola's (rozenbladkever) ook gewoon bij een hengelsportwinkel halen???
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Ik denk dat je met Dola's de larve van rozenkevers bedoeld.
De larve noemt men Dola's.

Is het voor het vissen of voor keverhobby? Want dan kun je ze het beste bij een forumlid kopen. De gemiddelde dierenspeciaalzaak verkoopt slechte kwaliteit.
Gebruikersavatar
Bradley Lansink
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 mar 2012, 18:25

Bericht door Bradley Lansink »

Het is voor de kever hobby. Dus alvast bedankt
pvweert
L2
Berichten: 80
Lid geworden op: za 06 aug 2011, 23:03

Bericht door pvweert »

ik geloof niet dat ze in een hengelsportwinkel te koop zijn, veelal wel in winkels waar ze reptielen etc. verkopen, als voer voor deze beesten. ik denk dat ze stomweg ook wat te groot en te duur zijn om mee te vissen ;)
erwin&sonja
L3
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 15:09

Bericht door erwin&sonja »

de larven die te koop zijn in hengelsport winkels,vogelgroothandels,en reptielenwinkels,zijn Pachnoda marginata peregrina larven
deze zijn ook makkelijk tot kever te brengen
het grote verschil is dat je larven van een hobbyist hebt,dat de kevers veel groter zijn,dan deze larven welke je in de handel koopt(kan het dubbele van grote verschillen)
het andere verschil is dat deze van uit de handel ongeveer 40% kevers voortbrengen,en bij hobbylarven de keveruitkomst behoorlijk hoger is(daar deze niet enkele weken onverzorgd in grote bakken hebben gezeten voor het transport(kwekerij groothandel,kleinhandel ,winkel, particulier)
de prijs is dan ook het grote verschil(groothandel 100 st =9€ kleinhandel 100 st 17€ particulier 10 st = 7€ a 10€)(voor de Pachnoda marginata peregrina larven)

wijzelf verkiezen de hobby larven,daar deze veel mooiere en grotere kevers geven

ps:rozekeverlarven worden wel gebruikt om me te vissen :roll: :roll:

groetjes
erwin&sonja
Gebruikersavatar
Bradley Lansink
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 mar 2012, 18:25

Bericht door Bradley Lansink »

Bedankt voor alles :D
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Bij de Kortlever in Oud Alblas verkopen ze ze ook ;)
Gebruikersavatar
Bradley Lansink
Ei
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 mar 2012, 18:25

Bericht door Bradley Lansink »

Bedankt :D
Buchan
L2
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 18:44

Bericht door Buchan »

Ik heb sinds kort dola's. Nu heb ik een tweetal larven aan de oppervlakte liggen. Ze zijn niet meer helder wit, maar eerder gelig-bruin en zover ik kan zien bewegen ze niet meer (en anders heel langzaam). De lengte van één van de twee is ca. 4 centimeter en de ander ca. 2 centimeter. Ik heb hier ergens gelezen dat zodra ze zich verpoppen dat ze een andere kleur krijgen en dat je ze dan het best met rust kan laten. Echter, deze twee liggen bovenop en niet ingegraven. Is dit normaal?
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Is niet normaal, maar als ze gelig worden, gewoon afblijven totdat ze verpoppen!
Plaats reactie