Trypoxylus dichotoma weer terecht

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Barbara
L3
Berichten: 141
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 11:28

Trypoxylus dichotoma weer terecht

Bericht door Barbara »

Hoe vang je een ontsnapte T. dichotoma man?

Ten eerste moet je ontdekken dat hij ontsnapt is (heeft zelf de deksel van zijn tijdelijke onderkomen open gewrikt).
Reactie vanochtend: SCHRIK.
Kever nergens te vinden, ondanks zijn grootte. Dan maar wat jelly en de dames strategisch midden op tafel gezet.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een aparte keverkamer, maar de spleet onder de deur is zo groot .... dat een kever dus in het hele huis kan zitten :roll: .
Maar goed, zit ik hier lekker te computeren, denk ik ineens 'het is donker! Dan is mijn ontsnapte man actief!'
Ik dus in het donker naar mijn keverkamer, hoor ik daar een heleboel lawaai van krabbelende pootjes (poten). Licht aan:
En jawel hoor, zit meneer op een plastic zak op de vloer.
GRAAI en meneer zit weer terug in zijn hok, nu met de deksel WEL extra verzwaard.

Ben ik ontzettend blij dat ik straks niet in een of ander stoffig hoekje een lijk zal vinden.
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

Ja ze zijn sneaky he maar inderdaad je kan ze goed horen als het donker is. Ben bij mij door mijn maatjes al een paar keer wakker geworden snacht's.
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

mooi dat ie weer terecht is ;) ik had weleens dat ik niet kon slapen door mijn koppel Chalcosoma chiron vanwege het bonken tegen de ruitjes van het terra en een enkele keer een poging tot vliegen(lijkt soms wel op een helicopter) zat wel een slot op dus ze konden er niet uit :)
Plaats reactie