Kever op tv

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Hier een foto dan. :)
Bijlagen
_MG_1007.JPG
_MG_1004.JPG
_MG_1003.JPG
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Het was erg leuk gisteren bij de opname ! Het ging allemaal heel relaxt en Pim blijkt een tv talentje te zijn ! Het Klokhuis team bestond uit 4 vriendelijke, gezellige heren waaronder presentator Bart. Rond 13.00 stond alles erop en werd alles weer opgeborgen... Later op de middag zijn Pim, Peter en Hansje nog even naar de bossen gegaan om hout en humus te sprokkelen. Om 19.00 zat de dag erop en gingen wij weer huiswaarts, moe maar voldaan ! Nog een extra bedankje aan Rob voor het leveren van zijn prachtige Dynastes hercules lichyi mannen waarvan zowel de het Klokhuis team als het Coleoptera team danig van onder de indruk was ! Hulde !

Foto's van het filmen in actie volgen vanmiddag/vanavond. Het uiteindelijke resultaat zal in het najaar uitgezonden worden, we houden jullie op van de precieze datum !
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Super! Bedankt voor de foto's! En tof dat het een geslaagde reportage is geworden!
Hopelijk brengt dit heel wat geïnteresseerden op gang!

Het is een prachtexemplaar, hoewel ik twijfel dat het D. h. lichyi is. Het kan een D. h. septentrionalis zijn, als ik zo naar de horens kijk.
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

ik sluit mij aan bij Bahamut ik heb de foto's hier vergeleken met die in for the love of rhinoceros and stag beetle
en die lijkt helemaal niet op een D. h. lichyi. voor mij lijkt die ook het meeste op een D. h. septentrionalis
Robke
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 16:31

Bericht door Robke »

Hallo,

ik ben iig blij dat hij van nut heeft kunnen zijn voor de opnames.
ooit heb ik deze kevers als D.H. gekocht, niets wetende over de verschillende ondersoorten..
later kwam de behoefte de ondersoort te weten en ze zijn aan de hand van een dood exemplaar op de beurs in Houten als Lichyi bestempeld (geen idee door wie). dit heb ik vanaf toen ook aangehouden. Als het toch een andere ondersoort is; prima.
De opnames zijn geweest, ik heb geen dames op dit moment dus mocht iemand interesse hebben omdat hij / zij dames heeft is hij dus beschikbaar.

groeten,

Rob
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou, vandaag eindelijk bericht gekregen. De uitzending van het Klokhuis is op twee weken na een jaar na de opnames! Het wordt uitgezonden op dinsdag 19 juni ergens tussen 18:25 en 18:40 op Nederland 3. Kijken dus!
Iedereen veel plezier en hopelijk komen er weer een aantal kever enthousiasten bij!

Pim
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

En, wie heeft de uitzending gezien?
binkie
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 10:45

Bericht door binkie »

Pim schreef:En, wie heeft de uitzending gezien?
ik,en het was leerzaam. er moeten meer van deze uitzendingen komen :lol: groet jan
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Ik ook. Het is een leuke aflevering.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ja ik vond het weer leuk ! Ha ha weer een nieuw werkwoord erbij... Keveren; het zoeken van kevers, het bekijken van kevers, de kever hobby uitoefenen/beoefenen :lol:
Plaats reactie