Terraria Houten?

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Terraria Houten?

Bericht door Lous »

Wie is er ook bij Terraria Houten geweest vandaag? Was voor mij de eerste keer, ik vond het een beetje een overkill aan slangen en heeeel weinig kevers, maar verder wel leuk :)
Manlief ging voor de tropische plantjes en gifkikkertjes, dus die kwam wel aan zijn trekken :lol:
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nee, niet geweest wegens tijdgebrek. Als ik jou zo hoor heb ik niets gemist.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik!

Denk dat dit mijn... 6e? Keer was ongeveer? Ik kwam, zoals eigenlijk altijd, meer voor de knaagdierenhal ^^ Lekker hamsterspulletjes kopen en ik heb ook een nieuwe hamster meegenomen gisteren! Heel erg blij mee! Een langhaar man, mijn favoriet ;-) Hij heet Herman.

Heb verder wel een paar leuke kevers gezien, onder andere neushoornkevers en eh, hoe heet die kevergroep met die grote horizontale kaken/scharen? Die was wel gaaf. Ook wel wat verschillende pachnoda's. En 3 tafels met echt veel mooie geprepareerde insecten.
Verder vond ik het ook wel bijzonder om een vleermuisbuik te aaien (van een levende vleermuis) en heb ik een leuk gesprek gehad met de man van de roofvogels, vooral over de kerkuil met melanisme (die was dus super donker/zwart ipv wit).
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

@pim ik denk het niet nee :D

@mirkku Oh, een vleermuis heb ik niet gezien, die had ik ook wel willen aaien! We moesten door een calamiteitje in de familie wat vroeger vertrekken dan de bedoeling was, dus ik heb niet alles gezien. Ik heb alleen helemaal aan het begin de stand van Rainforest gezien met kevers, maar daar stonden steeds zoveel mensen, dat ik hun kevers niet heb kunnen bekijken.
Inderdaad wel veel geprepareerd spul, waarvan ik me soms wel een beetje afvroeg of dat allemaal wel een beetje diervriendelijk is gegaan (dus zonder killing jars enzo).
Ben benieuwd naar Herman! Foto? :)
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Reken er maar niet op dat het doden van al die insecten "diervriendelijk" gaat. Veel vlinders worden gekweekt en direct na de verpopping bevroren, stuk geknepen of op chemische wijze omgebracht. Een hoop kevers staat hetzelfde lot te wachten. Ook insecten die in het wild "verzameld" worden, worden eigenlijk direct allemaal om zeep geholpen om beschadigingen te voorkomen. Want hoe minder beschadigingen, hoe hoger de kwaliteit en hoe meer je ervoor kan vangen.
Er bestaat een hele industrie die deze handel van een oneindige nieuwe aanwas aan insecten voorziet. En als je ziet wat ze ervoor (durven te) vragen, dan snap ik dat ook wel. €7, voor een Chlorocala a. africana, €15,- voor een Lamprima adolphinae, €15,- voor een M.p.confluens. Veel insecten zijn dood meer waard dan levend, dus helaas worden ze daarvoor om zeep geholpen..
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

@bas daar was ik al bang voor :cry:
Ik pin m'n eigen beestjes wel, als ze een natuurlijke dood zijn gestorven.
🪲 Beetlegems 🪲
Plaats reactie