Waarschuwing: beschadigde larven met black spot via Facebook

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Waarschuwing: beschadigde larven met black spot via Facebook

Bericht door bas »

Beste allemaal,

Helaas kreeg ik vandaag een pakketje larven gestuurd met beschadigde larven. Ik had 12 E.aethiopica L3 larven besteld bij Davy Meeks via de 'Kevers Kweken' Facebookpagina, deze zijn gister op de post gedaan en ongeveer 24 uur later aangekomen. De beschadigingen zijn duidelijk niet allemaal tijdens de reis opgedaan, dus ik vrees dat Davy niet goed heeft opgelet wat hij gestuurd heeft. Daarnaast kwam ik twee larven tegen in een cocon die kapot gegaan is, dus deze zullen ook niet meer uitkomen.

Vooral de black spot ben ik niet zo blij mee, want dat kan mijn andere larven ook besmetten. Vandaar dat ik iedereen hier wil waarschuwen voor mogelijk vergelijkbare ervaringen. Ik ga ervan uit dat er geen opzet in het spel is, maar voorzichtig zijn lijkt me in dit geval belangrijk.
Bijlagen
IMG_8097.JPG
IMG_8101.JPG
IMG_8102.JPG
Hesci
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 22:31

Bericht door Hesci »

Heb je de verzender hier dan al eerst op aangesproken?
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Jazeker, maar toen ik het bericht plaatste had ik nog geen reactie ontvangen. Mijn oproep was vooral bedoeld om anderen die bij hem larven besteld hebben ervan op de hoogte te brengen zodat geïnfecteerde larven en substraat niet zomaar bij elkaar gezet zouden worden. Er zijn de afgelopen dagen meerdere mensen die bij hem besteld hebben.

De verzender geeft aan niet te weten hoe dit gebeurd kan zijn. Er zal geen opzet in het spel zijn, maar wellicht dat de larven met wat oplettendheid op tijd ontdekt waren. Ze zijn tenslotte nog geen 24 uur onderweg geweest, maar vertonen trauma's die zeer zeker ouder zijn.
Plaats reactie