Loopkevers

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
C.C.
Ei
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 19:35

Bericht door C.C. »

Zitten prachtige beestjes bij. Zat er zelf ook aan te denken om wat loopkevers in huis te halen, zijn ze moeilijk te houden? heb alleen ervaring met pachnoda marginata tot nu toe.
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

ik heb gisteren nog een gouden loopkever gevonden, maar ik vraag mij af of die ook wel hout eten? ik heb gelezen dat die kevers alleen maar wormen,slakken... eten.
Geduld hebben is een schone zaak.
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

C.C. schreef:Zitten prachtige beestjes bij. Zat er zelf ook aan te denken om wat loopkevers in huis te halen, zijn ze moeilijk te houden? heb alleen ervaring met pachnoda marginata tot nu toe.

Het beste blijft om loopkevers buiten te houden binnen word het snel te droog voor ze. Ook tempraturen zijn belangrijk. :)
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

rhino schreef:ik heb gisteren nog een gouden loopkever gevonden, maar ik vraag mij af of die ook wel hout eten? ik heb gelezen dat die kevers alleen maar wormen,slakken... eten.

Loopkevers eten geen hout. Ze eten wel appel en dergelijke,maar ook wormen,slakken,stukjes vers vlees zoals hart of lever,biefstuk en rundvlees.
Ook kan je ze meelwormen geven of de poppen ervan.Wasmotten kan ook
:)
ronfelix
Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 20:34

Bericht door ronfelix »

Welke soorten heb je in de aanbieding? Ik wil het eens proberen met een man en twee vrouwtjes.
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

ronfelix schreef:Welke soorten heb je in de aanbieding? Ik wil het eens proberen met een man en twee vrouwtjes.
Ik stuur je deze week even welke soorten er beschikbaar zijn moet het even nakijken :)
Mvg:
Patrick.
Plaats reactie