We hebben kevers

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Joop
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 nov 2016, 11:54

We hebben kevers

Bericht door Joop »

IMG_1886.JPG
Vandaag hebben mijn zoon en ik Dola's aangeschaft. 20 Pachnoda butana zitten in eiken/beukenbosgrond met wat legkorrel(voor kippen) om op te groeien. Deze soort, ik ken ze als Pachnoda marginata perigrina hebben we al eens eerder gehad, maar niet verder mee gekweekt. Ze gaan, nadat ze zijn verpopt een terrarium delen met 3'slakken Achatina h. Rodatzi.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Joop,

Wat leuk dat jullie een begin gemaakt hebben aan het keveren. Pas maar op want voor je het weet staat er een tweede bak naast ;)

Wel zou ik je willen aanraden om het voeren van legkorrels achterwegen te laten. Dat is absoluut niet nodig voor het overgrote deel van de kevers waarmee gekweekt wordt. Sterker nog, in veel gevallen zorgt suppletie enkel voor problemen. Wanneer het substraat wat nat is heb je binnen de kortste keren een hoop mijten of nematoden in je bak zitten of het gaat schimmelen. Dit soort ziektekiemen kunnen negatieve effecten hebben op de groei van je larven en het zou jammer zijn als het hierdoor mis gaat.

Mocht je overwegen om alsnog bij te voeren, gebruik hiervoor dan kleine hoeveelheden fruit of iets dergelijks.

Veel succes en plezier ermee! :)
Plaats reactie