Eerste pop megasoma gyas porioni

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Laurensb
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 23:12

Bericht door Laurensb »

Ondertussen ook nog een iets grotere man verpopt, 12,4cm met enorm prominente hoornen.
Er is ook 1 pop mislukt. De pop leeft nog, maar de larvenkop zit er nog steeds op en ik zie geen pootvorming (niet teruggetrokken uit de poten van de larve en er zijn ook geen dekschilden gevormd). De larve hiervan kroop naar boven en vormde geen popkamer. Misschien was het substraat in deze bak niet ideaal voor coconvorming of was er gewoon iets genetisch misgegaan bij deze, wel heel jammer..
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Oh wat jammer maar die 12,4 cm maakt vast veel goed !
Laurensb
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 23:12

Bericht door Laurensb »

x
x
11.jpg
Hier zijn foto's van de mislukte pop
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dat gaat niks meer worden nee hij heeft zn poten ook nodig om zn jasje uit te doen... Zonde zeg. Maar is het niet een idee om hem op sterk water te zetten ? Mocht je er niks mee willen doen dan hou ik mij aanbevolen ;-)
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Tsjee, enorm mooie exemplaren!!! Ik ben al benieuwd naar de foto's van de volwassen beesten! Bij mij thuis zijn net 4 vrouwen en een man van gyas de pop uitgekropen, maar die zijn krap aan half zo groot als de jouwe, bij wijze van spreken ;). Bij de volgende generatie ga ik beter mijn best doen. Op welk substraat en met welke additieven heb jij ze groot gebracht?
Plaats reactie