mijn bak

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

mijn bak

Bericht door tankton »

http://i.imgur.com/au6OavO.jpg

Nog geen kevertjes :)
Laatst gewijzigd door tankton op wo 08 feb 2017, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Geen kevers, wel een mooie bak! :D
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Inderdaad erg gaaf!!
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

Bericht door jacob »

gave bak! wat voor soorten komen er in?
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

Bericht door tankton »

pachnoda marginata en wellicht nog wat andere soorten. Maar moet eerst nog even kijken welke kevers/larven niet al te destructief zijn ;)
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Dan zou ik gaan voor niet al te grote soorten, ik heb met de MTU meegemaakt dat mijn plantjes af en toe uit de bodem werden opgegraven. Pachnoda kevers gaan prima om met mijn plantjes en klimmen er af en toe in, de larven lijken weinig schade aan te brengen maar zitten wel graag in de omgeving van de wortels (wat voor het verschonen van de bak wat lastig kan zijn).
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

Bericht door tankton »

Koejj90 schreef: do 09 feb 2017, 09:19 Dan zou ik gaan voor niet al te grote soorten, ik heb met de MTU meegemaakt dat mijn plantjes af en toe uit de bodem werden opgegraven. Pachnoda kevers gaan prima om met mijn plantjes en klimmen er af en toe in, de larven lijken weinig schade aan te brengen maar zitten wel graag in de omgeving van de wortels (wat voor het verschonen van de bak wat lastig kan zijn).
Dat dacht ik ook ja. Wat kleinere "lievere" soorten, die niet al mijn planten opeten. Misschien de cetonia aurata?
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Bij mij laten de MTU alle planten netjes met rust.
Heb ooit gepoogd wat 'overbodige' mannetjes van de Cyprolais Hornimani erbij te plaatsen maar die klauteren toch wel erg veel in de planten waardoor kleine gaatjes in de bladeren ontstaan en uiteindelijk funest zijn voor de plant...

Neem inderdaad liever wat rustigere kevers.
Heb zelf nu wat overge Pachnoda's erbij gezet en dat gaat super!

Die gouden torren zouden het ook goed doen!

Ben benieuwd naar de foto's met bewoners!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ziet er schitterend uit de bak !
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

Bericht door tankton »

Dank allen :)

Gisteren ben ik bij Arietuur geweest, heb daar 15 Cyprolais hornimani larven gekocht en 10 volwassen Pachnoda's meegenomen uit zijn bak. Erg aardige vent, met een echte larvenkelder haha

Nadat ik de Pachnoda's had uitgezet in de bak kropen ze allemaal weg tussen de planten en heb ik er geen een meer gezien. Pas vanmorgen de eerste dappere dodo weer zien zitten:

Afbeelding


En de bak in totaal, sorry voor de reflectie, geen zin om de ruiten te verwijderen :)

Afbeelding
Plaats reactie