Costa Rica kevers

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Pim schreef:Hoi Tom, jammer dat ik dan een wereldrecord misgelopen ben. Wie heeft het nu? Ben wel benieuwd of het een wildvang (zoals deze) is, of kweek. Wellicht dat dat ook verschil kan maken.

Douane omzeilen met een levend dier vond ik dit keer niet het beste idee voor mij. Zou iets teveel voeten in de aarde gehad hebben.
Hehe, die reus van 13,1 cm is inderdaad kweek (uit Japan natuurlijk - weet alleen niet bij welke kweker - stond in de BE-Kuwa een aantal maanden geleden). Eigenlijk weet ik nu niet of er grotere wildvang kevers zijn in collectie. Ik heb zelf ééntje in collectie van 12,8 cm en die mag er al zeker wezen qua formaat! Moet wel machtig geweest zijn om zulke wildvang reus te zien.

Nu hopen dat mijn eigen kweekexemplaren ook zo groot zullen worden. Vorig jaar in Engeland was er een kweker met een man van 12,6 cm! :D
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wat een geweldige ervaring moet de reis zijn geweest. Via je site zag ik dat je ook nog diverse andere bijzondere dieren in het echt en in het wild hebt gezien. De luiaard en die pracht vogel (ben de naam even kwijt) zijn naast de enorme kevers ook een beleving op zich !
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hansje Pansje schreef:Wat een geweldige ervaring moet de reis zijn geweest. Via je site zag ik dat je ook nog diverse andere bijzondere dieren in het echt en in het wild hebt gezien. De luiaard en die pracht vogel (ben de naam even kwijt) zijn naast de enorme kevers ook een beleving op zich !
Was zeker heel erg leuk. Heb ook de Quetzal gezien, heel indrukwekkend! Ook veel hagedissen, slangen en papegaaien gezien. Eigenlijk teveel om op te noemen.
Plaats reactie