Kevers uit Italië

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Kevers uit Italië

Bericht door Cetonio »

Ik ben terug uit Italië, lekker weer was t daar hoor (maar hier in Nederland terug bijna net zo mooi). De eerste dag gingen we bij het lievelingsrestaurant van mijn opa eten. Ik wist van de vorige keren dat daar veel insecten waren. Ik ging een beetje op zoek en vond wat oxythyrea funesta's en tropinota hirta's. Opeens riep mijn vader: 'Nicolai, er vliegt een gouden tor over!' Ik rende terug en zag 'm vliegen. Vanaf toen wilde ik ze vangen.

Een paar dagen later waren we gaan kijken bij een oud klooster. Er was daar een grote eglantier roos en het had net een beetje geregend en de zon kwam net te voorschijn, samen met de eerste gouden tor!

Naast ons huis was een een kleine slecht onderhouden wijngaard. Er waren daar veel bloemen met o funesta en t hirta. Ik zag steeds gouden torren overvliegen in dezelfde richting. Ik ging er naartoe met mijn vader, maar opeens kwam de man van wie het gebied en zei dat het privé terrein was. M'n vader zei dat we van het huis om de hoek waren en even kwamen kijken, en de man vond het niet erg maar zei dat we wel zo moesten gaan. Ik wilde nog niet gaan, want ik zag overal gouden torren vliegen, en ik zag maar niet waar ze landden, tot m'n vader een grote vlier ontdekten met allerlei groengouden stipjes erop. Ik klom in de boom en plukten heel veel Cetonia's uit de boom :D
Ik heb er ook een paar gefotografeerd

Nu zitten ze hier in het terrarium samen met de Franse van Pim.
Bijlagen
Kleintjes houden ook van zon
Kleintjes houden ook van zon
image.jpeg
image.jpeg
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

En de foto van in de natuur
Bijlagen
image.jpeg
Weet iemand hoe deze roosachtige plant heet?
Weet iemand hoe deze roosachtige plant heet?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:D Vorig jaar had je volgens mij een bidsprinkhaan of wandelende tak gevonden,toch ? Oh en en keer Oryctes dacht ik.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Nicolai,

Gaaf man, dat jij ze ook tegengekomen bent. Mooi groen zijn deze. Hopelijk krijg je er ook nakweek van. Ga je ze bij elkaar houden of apart?
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Mijn vakanties bestaan hoofdzakelijk uit beestjes (onder)zoeken :D
Ik houd ze bij elkaar en misschien krijg ik allemaal fraaie kleurcombinaties. ;)
Plaats reactie