Megasoma elephas elephas feestje

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Megasoma elephas elephas feestje

Bericht door ewoud »

Na Dynastes granti gaat nu de elephas als een malle. Hierbij een paar foto's van recente ontwikkelingen.
1 Een bak met 6 cocons, waarvan ik er vijf open legde. 4 man, 1 vrouw en een onzichtbare tweede vrouw
2 Pop van een mooie man
3 Vrij recent uitgekomen man
4 Vrij recent uitgekomen man en pop die op springen staat
5 Hetzelfde duo als bij 4, maar dan een dag later

In totaal hoop ik uit te komen op 7 mannen en 6 vrouwen. Zoals het zich nu laat aanzien komt dat een heel eind goed! Tevree ben ik en nu op naar de nakweek. Ik zal nog meer foto's posten als de beesten de cocon hebben verlaten en zich in vol ornaat laten zien.
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Laatst gewijzigd door ewoud op do 27 aug 2015, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

En foto 4 en 5.
Bijlagen
4.jpg
5.jpg
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geweldig ! En mooi synchroon :D Morgen komt de postbode bij mij 6 larven afleveren, kan niet wachten.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Sow! Prachtig! Daar lust ik er ook wel een van.

Gelukkig hebben ze de verhuizing allemaal heelhuids doorstaan.

Succes met de kweek van deze mooie beesten!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Dank beiden voor de leuke reacties! Inderdaad gaan ze mooi synchroon door de ontwikkeling. Binnen een bak gebeurt dat meestal wel, maar deze beesten zaten verdeeld over drie bakken. Alsnog gaan ze allemaal tegelijk door de ontwikkelingsstadia. Handig!!

Hansje Pansje ook aan de elephas. Gaaf! Krijg je dikke larven, of moet je een jaartje of 2,5-3 wachten tot je kevers hebt? Hoe ga je ze opkweken? Gewoon natuurlijk substraat (humus en witrot hout) of flakesoil? De mijne komen uit een heerlijk natuurlijk hapje. Dat werkt uitstekend is mijn ervaring!

Gelukkig hebben ze inderdaad de verhuizing goed doorstaan. Dat is nu wel zeker. Helaas heeft een van de vrouwtjes de dekschilden niet helemaal dicht gekregen. Zit een naadje tussen aan de achterste helft. Schoonheidsfoutje, maar daar komen we wel overheen. Ik denk dat de bak een fractie te droog was...

Overigens is het een dure snack Bas. Je lust er wel eentje van zeg je. Begrijp ik wel. Ze hebben een enorm krokant korstje en zijn lekker sappig van binnen. Net een kipnugget, ook qua vorm en kleur. En de larven, dat is dan weer net Weißwurst. Nomnomnjummie!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Het worden er steeds meer :D . De mannen zijn tot nu toe allemaal tussen de 9,5 en 10 cm groot. Niet alleen een synchrone groei, maar ook nog eens een gelijke grootte. Hoe voorspelbaar zijn ze toch :? . Ze zijn nog inactief, dus echt levendige foto's zijn het nog niet. Die volgen vast nog.
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Man wat een knoeperds ! Dat flake soil is wel een succes he ! En je gouden kweek handjes natuurlijk ;)
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

wauw! pracht exemplaren :D
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Wat is hun record van lengte eigenlijk?
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Erg mooie kevers!
Plaats reactie