Mijn voortgang

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Mijn voortgang

Bericht door gaiaofzo »

Het Is nu ongeveer een maand geleden dat ik mijn eerste kevers en larven kreeg, en het leek mij leuk mijn voortgang hier te plaatsen.

Inmiddels zijn er veel leuke dingen en minder leuke gebeurd.
-1 pachnoda kever uitgekomen
-4 africana kevers uitgekomen (waarvan 2 waarschijnlijk overleden)
- 21 larfjes uit hun eitjes gekomen
-4 larven dood door rare zwarte vlekjes
-Een enorme familie fruitvliegjes die niet weg wilt gaan
-2 coconnen tegen het plastic bakje aan
-7 coconnen in totaal nu
Bijlagen
DSC_0181.JPG
DSC_0180.JPG
DSC_0179.JPG
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

Nog meer foto's
Bijlagen
DSC_0184.JPG
DSC_0183.JPG
DSC_0182.JPG
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

En nog een foto
Bijlagen
DSC_0185.JPG
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Leuk om te zien Gaia, een goed teken die larfjes.
Probeer zoveel als mogelijk fruitjelly's te voeren, deze trekken niet tot nauwelijks fruitvliegen aan!

Deze temperaturen gecombineerd met de warmte en vochtigheid zijn een magneet voor ongedierte, ik heb vrijwel geen last van vliegjes en voer bijna enkel fruitjelly's. In het weekeind krijgen ze hier fruit, 's morgens in de bak / 's avonds eruit. De volgende dag wederom het zelfde, maar ik laat het er niet in liggen.

http://keverskweken.nl/ ,daar zijn goede en goedkope jelly's te verkrijgen: zeer goede ervaringen mee zowel met jelly's als met toebehoren en larven.

Heel veel succes met de hobby!
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

Dank je wel voor de tip, ik zal vanavond gelijk alles weghalen en vliegjes wegzuigen! En jelly's ervoor in de plaats terug zetten.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wat leuk ! Je eerste beestjes doen het goed ! Sja een paar larven die dood gaan hebben we allemaal wel eens. Soms gaat het met vallen en opstaan.
De larven die dood zijn gegaan en zwarte stipjes hadden zijn een reden om even extra alert te zijn. Controleer zo nu en dan je larven op zulke vlekjes. Mocht je dit meer tegen gaan komen dan moet je even aan de bel trekken. Het hoeft niks bijzonders te zijn maar er is een ziekte die zich kenmerkt door zwarte stippen/vlekjes op de larf.
Was in ieder geval goed je handen (of draag handschoenen) tussen het hanteren van verschillende kweekbakken door. Dat is altijd al een aanrader maar in geval van verdachte zwarte vlekjes zeker een must.
Plaats reactie