Dynastes granti festijn

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Dynastes granti festijn

Bericht door ewoud »

Goed nieuws uit mijn Dynastes granti kweek!!!! Enkele weken geleden meldde ik dat juist op het moment van verhuizen de larven waren begonnen met de bouw van hun cocons. Nu, veel sneller dan verwacht, zijn de eerste kevers al uitgekomen! Zo gaaf! Omdat ik enorm blij ben met het resultaat tot nu toe moet ik wat foto's van de nieuwe vrienden laten zien.

Foto 1: de bak met cocons met poppen. De vlek in het midden is de pophuid van het hieronder getoonde vrouwtje, de twee poppen linksboven zijn reeds uitgekomen. Dit mannetje staat op foto 3. Het mannetje buiten de cocon van foto 5 en 6 komt uit een andere bak.
Foto 2: de grootste mannelijke pop tot nu toe. Ik ben erg benieuwd naar wat hier uit gaat komen. Ik hoop op 6,5 cm!
Foto 3: Kakelvers mannetje dat vanuit zijn cocon een blik werpt op zijn nieuwe wereld.
Foto 4: een knots van een vrouwtje van net geen 5 cm.
Foto 5: een mooi kereltje van net onder de 6 cm.
Foto 6: het eerste paartje.

Nu hopen dat de andere exemplaren het allemaal gaan redden. Momenteel zijn er vier kevers uitgekomen, twee man, twee vrouw, liggen er nog 4 poppen, 2 prepoppen en 2 larven te wachten op wat komen gaat.
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

En foto 4, 5 en 6
Bijlagen
4.jpg
5.jpg
6.jpg
andries
L2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:00

Bericht door andries »

Gefeliciteerd :D
-psg 195,270
-pachnoda marginata peregrina
-Archispirostreptus gigas
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Sow! Wat een mooie verse kevers en wat een mooi resultaat! Good bezig Ewoud :)
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hartstikke leuk zeg, gefeliciteerd!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Dank dank!! Gisteren zagen we een mannelijke larf verpoppen. Schitterend! Nu hopen dat de nakweek er wezen mag.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Nog even wat foto's. Al een tijdje liggen er twee mannelijke poppen te wachten op het moment van uitkomen. Links een heel klein manneke, rechts een exemplaar dat net onder de 6 cm zal uitkomen, best redelijk voor een kweek met maar weinig flakesoil. Ik vind de poppen zo onwijs mooi om te zien!! Dat heeft toch iets mysterieus, zo'n raar object waar allerlei ontwikkelingen in plaatsvinden. Heel bijzonder!

Gisteravond was het moment daar. Ineens allemaal gerommel in de bak en jawel!! De eerste drie kevers zijn actief geworden. Het mannetje met kromme hoorn (de rechter) is eerder in dit topic al getoond.
Bijlagen
grantipop.jpg
granti.jpg
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Wederom prachtige kevers Ewoud!
Ik hoop deze ooit te kunnen kweken (eerst flake soil aanschaffen).

Groeten,
Tom
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Dank Tom! Zoals op het Duitse Kaeferforum al aangegeven kan het kweken zonder flakesoil. Ik vraag m alleen een beetje af of dit voor vele generaties goed gaat. Flakesoil levert gegarandeerd sterkere beesten op.

Op dit moment staat mijn vat flakesoil buiten lekker warm te wezen. Helaas schommelt de temperatuur wel een beetje mee met het weer, maar ik heb de indruk dat het materiaal toch steeds meer op flakesoil gaat lijken. Afwachten maar en anders maar wat flakesoil aanschaffen zo links en rechts!!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Adembenemend mooi ! Dat is goed gelukt meneer. Echt schitterend :D
Plaats reactie