Hoe room geel een larf kan worden

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Hoe room geel een larf kan worden

Bericht door Hansje Pansje »

Hierbij een foto van hoe room geel de larf van een Cetonia aurata wel niet kan worden. Op de foto is hij zelfs iets fletser dan irl. Ik verwacht dat deze ook zeer spoedig een cocon gaat bouwen.
Bijlagen
WP_20150503_21_27_35_Rich.jpg
WP_20150503_21_26_45_Rich.jpg
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Die van mij zijn ook al gelig aan het het worden.
Hopelijk komen er snel coconnen :)
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Dit valt bij mijn groep ook op.. En zo af en toe vind ik sinds kort een larf ''op'' het substraat ; steeds een enkeling die als ik hem aanraakt wel weer terug gaat.. Er zit ruimschoots wit rot hout door substraat en ook best wat fijne stukjes. Wat zou hiervan de betekenis kunnen zijn? Dit zie ik namelijk niet terug bij andere larven terug..
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Larven zoeken wel eens de bovenkant van het substraat op hoor, dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Tenzij ze het structureel gaan doen, dan kan het een gevolg zijn van te weinig verluchting in de bak. Ook als de onderste laag substraat is uitgedroogd en de bovenste nog vochtig is (als gevolg van alleen de bovenste laag sproeien) zullen ze naar boven kruipen. Andersom ook, als de onderste laag zo vochtig is dat ze daar niet kunnen verblijven kruipen ze naar boven naar iets drogere omstandigheden.

Als ik jou was zou ik de inhoud van de bak eens doorwerken en kijken of er inderdaad misschien wat te droge of te vochtige lagen aanwezig zijn. En hoe is het met de verluchting gesteld?
Plaats reactie