Mecynorhina kleurcombinaties

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Arietuur schreef: di 27 feb 2018, 14:43 Deze kleurcombinatie heb ik nooit eerder gehad, in het echt nog veel mooier dan op de foto :mrgreen:
Hoi Arthur,

Begin je toch weer een beetje op stoom te raken met het aantal larven/kevers, na een wat mindere periode? Zou leuk voor je zijn.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Waaauuuw! Die is echt bijzonder mooi!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Mooooi!

De combinatie lijkt veel op die van de dame van de eerste en tweede foto van deze thread. Die begon als zwart met oranje, maar dat werd later zwart met rood/paars. Ben benieuwd naar de andere kleuren die uit gaan komen. Vergeet niet af en toe een update te plaatsen zodat we met z'n allen kunnen kwijlen..

Ik kwam afgelopen week de eerste cocon tegen van mijn nieuwe lading M.t.ugandensis. Deze zijn nu zo'n 20 maanden oud en gaan er inclusief verpopping bijna 2 jaar over doen! Heb een van de mannetjes gewogen: 46 gram. En dat terwijl hij nog niet klaar is om te verpoppen (en dus ook niet vol zat met substraat). Bovendien heb ik niets van suppletie gebruikt. Ben erg benieuwd of ik eindelijk de 80mm ga overschrijden :O
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ja inderdaad Bas, dat was mij ook opgevallen! Zou heel gaaf zijn als je de 80 mm gaat halen... ik heb ook nog een aantal potentiële poppen liggen, blijft toch spannend en een mooi streven om dit eens te halen :ugeek:

@Pim, helaas heb ik veel weg moeten doen en veel minder kweekruimte beschikbaar. Op dit moment beginnen de poppen echter uit te komen van de soorten die ik gehouden heb en dit zorgt er toch wel weer voor dat de keverkriebels flink op te spelen :D
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Wow Arthur!! Die rood, echt super mooi. Ik hoop dat ik ook zo veel geluk heb als jij.
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Wauw, die is echt super, supermooi!!! Kun je daar nog wat foto's van maken en plaatsen? Of een filmpje? en bij daglicht? Ik ben heel benieuwd, want dit is wel echt heel bijzonder mooi zeg!

Heel benieuwd naar 'mijn' kleuren binnenkort! (eerste 2 cocons ooit gevonden :D)
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik heb dit hele topic opnieuw doorgenomen, in (geduldige :roll: :roll: :roll: ) afwachting van 'uitkomst' van mijn poppen.

Heeft er nog iemand meer foto's? Hier kun je toch geen genoeg van krijgen?
Live, Larf, Love
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Bij mij zijn van de week weer een paar mooie kevers uitgekomen, geen hele bijzondere kleuren maar blijft toch prachtig!
Bijlagen
IMG_20180426_122551.jpg
IMG_20180426_122408.jpg
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Niet iets om trots op te zijn maar hier een voorbeeld van een kever die per ongeluk als larf ondervoed is geweest en daardoor een heel klein imago opleverde... wel een bijzonder kleurenpatroon!
Bijlagen
IMG_20180410_111033.jpg
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nou Arthur, die groene vind ik wel mooi hoor.
Plaats reactie