Eudicella smithi bertherandi statistieken

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Eudicella smithi bertherandi statistieken

Bericht door Annette »

Vandaag weer een inventarisatie gedaan van de smithi kweek, mn eerste kweek. Begonnen met ongeveer 20 kevers, tijdje geleden ongeveer 150 larven geteld (zie statistieken elders op dit forum). Vandaag ook veel cocons gevonden. Dit is de laatste stand van zaken:
L1/L2: 16
L3: 76
cocons: 48

Enkele cocons waren aan gegeten of gingen open omdat ze nog zacht waren. Hieronder wat fotootjes.

Afbeelding De L3 larven krijgen weer de vrijheid in hun bak.

Afbeelding Cocons netjes gesorteerd in een bak gelegd.

Afbeelding Een enkele cocon was beschadigd door larven. Deze was nog springlevend. In een oude cocon met blaadje erom in de grond gestopt. Hopen dat het maar goed komt... :?

Ik wacht nog op de kevers. Ongeveer in januari moeten ze uitkomen. Tot die tijd heb ik mijn handen vol met uitgekookte Mecynorhinella ugandensis kevers :D

Kevin, bedankt voor het helpen bij de inventarisatie ;)
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

En hoppa, een filmpje van deze sukkelaar alhier:
http://www.youtube.com/watch?v=AdHzrcjazps
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie