Kever

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Gaaf beestje!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Absoluut! Ik weet niet welke soort het is. Zit daar toch onvoldoende in, zeker als de herkomst een beetje vaag is. Diegenen die ik vaak zie zijn minder blingbling, eerder wat dof.
Soraya
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 12:52

Bericht door Soraya »

Leuk zeg! Het zijn nog mooie foto's geworden met je telefoon! En Ewoud het zou kunnen dat je wel dezelfde soort gezien hebt, ze kunnen namelijk van kleur veranderen. Goud, metallic en ook dof geelbruin.
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Tsjee, als het inderdaad dezelfde is, dan zijn ze wel idioot variabel!! Maar mooi zijn ze altijd. Degene die ik vaak zie is deze: Cassida rubiginosa
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Kijk dit vind ik nou geweldig :-) je komt met een beestje aan en door alle info van jullie kom je weer een hoop te weten ! Zo blijf je leren :lol:
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Bericht door FruityReptiles »

Ik kwam een kever tegen, en dit is de locatie om die te delen (als ik fout zit hoor ik het graag)?

De kever waar het om gaat: Platerodrilus a.k.a. Trilobite beetle
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wow wat een aparte kever. Ik zou hem zo voor een rare pissebed aanzien :shock: Wist niet eens dat we zulke kevers hadden in Nederland :D Mooie foto ook !

Ja dit is de goede afdeling maar je kunt/mag voor elk nieuw geval gerust een nieuw topic openen(hoeft niet). Zo heb je meer overzicht op de soortnamen ;-)
FruityReptiles
Ei
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 10:15

Bericht door FruityReptiles »

Hansje Pansje schreef:Wow wat een aparte kever. Ik zou hem zo voor een rare pissebed aanzien :shock: Wist niet eens dat we zulke kevers hadden in Nederland :D Mooie foto ook !

Ja dit is de goede afdeling maar je kunt/mag voor elk nieuw geval gerust een nieuw topic openen(hoeft niet). Zo heb je meer overzicht op de soortnamen ;-)

Prima prima, en deze komt niet uit Nederland.. deze komt uit India en zuid-oost Azië.. en zijn naar bronnen op het web "zeldzaam". Maar ik las eergisteren over dit dier een artikel dat ze hem nu op steeds meer plekken in Azië aan het tegenkomen zijn. En de kans groot is dat hij binnen nu en 2 jaar wel van de beschermde lijst afgaat. En dan kunnen wij er ook van genieten in Nederland.

Hij wordt volgens het artikel steeds meer gevonden omdat ze ook buiten het verwachte leef gebied kijken, en ze komen er achter dat dit dier niet echt specifiek in 1 soort biotoop leeft maar ook prima in staat is zichzelf zo aan te passen dat hij op andere manieren kan leven. Best interessant om zulke ontwikkelingen op een nog vrij onbekend dier te lezen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zeker ! Mooie kevers kijken is altijd een feest !
Plaats reactie