Keniaanse kever

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Keniaanse kever

Bericht door Pim »

Deze zomervakantie ben ik naar Kenia geweest en deze is mee teruggekomen. Is waarschijnlijk een Oryctes monoceros. Tot mijn grote verbazing zat die in een hoop met koeienmest, terwijl ik dacht dat ze in composthopen zouden zitten. Verder ben ik helaas weinig kevers tegengekomen.

Ben uiteraard nog veel meer moois tegengekomen aan groot wild, maar ook aan klein spul, zoals 20-25cm grote miljoenpoten, gekko's en hagedissen. Dat is alleen niet voor hier natuurlijk.
Bijlagen
Oryctes monoceros
Oryctes monoceros
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Stoer beest !
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ziet er een leuke kever uit, vergelijkbaar met onze Oryctes nasicornis.
Ik had nog nooit gehoord van O. monoceros (O. rhinoceros dat wel, maar die komt voor in Azië).
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Bahamut schreef:Ziet er een leuke kever uit, vergelijkbaar met onze Oryctes nasicornis.
Ik had nog nooit gehoord van O. monoceros (O. rhinoceros dat wel, maar die komt voor in Azië).
Had ik ook nog nooit van gehoord hoor. Hansje Pansje heeft mij er op attent gemaakt. Hier kan je de soorten zien: http://en.wikipedia.org/wiki/Oryctes

Oryctes monoceros (Olivier, 1789) - African rhinoceros beetle
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ze komen veel in Afrika voor en zijn daar bij tijd en wijle een ware plaag. Flink lopen spitten op het world wide web en elke keer kwam ik bij dit soort uit vandaar mijn vermoedens in deze richting ;-) Maar natuurlijk zijn alle andere suggesties welkom !
Plaats reactie