Gevonden op vakantie

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

ijsafzetting heb je al bij 0 graden.
dat vindt ik een iets hogere temperatuur dan die in een vriesvak.

het kan best hoor dat bepaalde kevers tegen lage vorst temperaturen (sommige kikkers hebben ook een natuurlijke anti vries in zich) kunnen maar ik zou het toch niet aanraden om ze in de virezer te doen.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

Harald schreef:ijsafzetting heb je al bij 0 graden.
dat vindt ik een iets hogere temperatuur dan die in een vriesvak.

het kan best hoor dat bepaalde kevers tegen lage vorst temperaturen (sommige kikkers hebben ook een natuurlijke anti vries in zich) kunnen maar ik zou het toch niet aanraden om ze in de virezer te doen.

Dat denk ik ook, ben ook in de veronderstelling dat ze een stof kunnen aanmaken waardoor ze zelf niet bevriezen. :)
Maar wat de vriezer betreft heb je gelijk, het is niet nodig zet ze gewoon buiten, bij mij hebben ze deze winter allemaal buiten gestaan met -12 en op een paar uitvallers na leeft alles nog. Ze zitten bij mij in aquariums met bosgrond, oude takken en wat mos.
De Ceroglossus soorten zijn zelfs al weer aan het wandelen en eten nu :)

Mvg
patrick
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

kweek je er ook mee?
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Mooie discussie!
Blijf het erg bijzonder vinden dat er dieren zijn die tegen "invriezing" kunnen.
Laatst een docu gezien op Animal planet, daar was een man een kikker aan het "ontdooien",
echt een machtige ervaring was dat!
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

De Carabus kan wel degelijk tegen flink vriezen ... Toen het zo super hard vroor heb ik buiten die beestjes uit het geraapte hout voor mn larven gehaald. Ze waren zo stijf bevroren dat ik dacht dat ze dood waren (en zo hard had het in jaren niet meer gevroren) en heb ze buiten op de grond laten liggen. 4 dagen later lagen ze er nog, al dan niet met een ijs laag eromheen. Heb ze toen maar op mn kamer gelegd omdat ik ze toch wel mooi vond en op internet wilde kijken wat voor kever het nou was... Binnen no time zijn ze blijkbaar ontdooid, ineens zag ik er een vanuit mn ooghoeken door mn kamer schurken en toen nog een en nog een ! Snel de beestjes gevangen en in een faunabak gedaan voordat ze ineens ergens anders in huis zouden opduiken ! Ha ha mn vriend vind alles best zolang de beestjes maar in mn kamer blijven ! Lukt helaas niet altijd :D :lol: :D
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

Harald schreef:kweek je er ook mee?
Hallo
Ik ben er iedergeval mee bezig ik heb van de Ceroglossus larven die nu in de overwintering zitten :)
patrick42
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 20:59

Bericht door patrick42 »

Hansje Pansje schreef:De Carabus kan wel degelijk tegen flink vriezen ... Toen het zo super hard vroor heb ik buiten die beestjes uit het geraapte hout voor mn larven gehaald. Ze waren zo stijf bevroren dat ik dacht dat ze dood waren (en zo hard had het in jaren niet meer gevroren) en heb ze buiten op de grond laten liggen. 4 dagen later lagen ze er nog, al dan niet met een ijs laag eromheen. Heb ze toen maar op mn kamer gelegd omdat ik ze toch wel mooi vond en op internet wilde kijken wat voor kever het nou was... Binnen no time zijn ze blijkbaar ontdooid, ineens zag ik er een vanuit mn ooghoeken door mn kamer schurken en toen nog een en nog een ! Snel de beestjes gevangen en in een faunabak gedaan voordat ze ineens ergens anders in huis zouden opduiken ! Ha ha mn vriend vind alles best zolang de beestjes maar in mn kamer blijven ! Lukt helaas niet altijd :D :lol: :D

Klopt hoor ze kunnen echt heel erg veel kou hebben :D Het lijkt inderdaad dat ze dood zijn maar na een paar uurtjes lopen ze vrolijk rond.
Alleen......als ze eenmaal wakker zijn dan kun je ze dus niet meer in de kou laten zitten want dan gaan ze dus wel heel snel dood.
Dus zo min mogelijk verstoren als ze in winterslaap zijn.
Plaats reactie