Nieuwtjes

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Nieuwtjes

Bericht door Bahamut »

Hier nog wat nieuwtjes uit mijn kweek:

Dynastes hercules hercules man, pop 12,5 cm:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eerste Dynastes miyashitai man :-) pop 70 mm; een andere is ook net verpopt: 80 mm! (Wel nog geen foto's hiervan)
Afbeelding

L3 man Megasoma elephas elephas:
Afbeelding

Eudicella gralli gralli? Man 37 mm:
Afbeelding
Afbeelding

Man 39 mm:
Afbeelding
Afbeelding

Mvg ;)
Tom
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Inderdaad Gralli gralli's! Mijn mannetje is dood, maar jouw vrouwtje is hier nog springlevend. Toch niet helemaal goed gepland. :)
Wat een formaten hebben die poppen en larf he! Is het niet schadelijk voor de kever om hem zo uit de cocon te halen?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

In tegenstelling tot cetoninae, maken dynastinae niet een echt stevige cocon.
Kans op beschadiging is dus groot.
Het is dan beter om een kunstmatige cocon te maken.

Bij xylotrupes leg ik altijd een grote boomstronk tussen de larven zodat ze zich daain weg kunnen vreten en verpoppen.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Zo'n kunstmatige cocon he? Hoe maak je die exact? Ik heb gehoord dat er iets van oase gebruiken, maar ik heb geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Je neemt een blok oase en een lepel. Je schept dan een vorm eruit ongeveer ter grootte van een cocon die de pop nodig hebt. Je sproeit de oase lichtelijk vochtig en legt te pop erin ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie