Bezoekje aan de klas

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sharon
Parend imago
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 15:38

Bezoekje aan de klas

Bericht door Sharon »

Gisteren ben ik met wat dieren naar Brugge gereden. Een kennis van me haar zoontje zat daar in klas en de juf was dringend op zoek naar 'jungle diertjes'. Aangezien ik een dagje vrij was van school en ik wel graag met kinderen en dieren werk, leek het me de moeite waard.
De kinderen hebben gister dan ook voor het eerst kennis kunnen maken met kevers, wandelende takken en slangen (rode rattenslang en regius).

Ik vond het geweldig om te doen en ook de kinderen hebben er duidelijk van genoten. De slang, daar durfde iedereen wel aankomen. De wandelende takken waren toch wel een beetje eng/vies :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Leuk hoor.
ossenkamp
L2
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 mei 2010, 20:51

Bericht door ossenkamp »

Superleuk! Ik heb iets vergelijkbaars gedaan op de school waar mijn moeder les gaf. Ik ben drie middagen geweest en alle 11 klassen bezocht. Dat was echt gaaf. De reacties van die kinderen en hun leergierigheid. Ik ben met een 15 verschillende soorten insecten rondgeweest. De gekleurde kevertjes waren toch wel het populairst, met een eervolle 2de plaats voor de wandelende blaadjes ;) Het viel me op dat veel kinderen vroegen of ze er niet een mee naar huis mochten nemen.. Hoelang ben je in die klas geweest?
Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem/haar kon leren.
Gebruikersavatar
Sharon
Parend imago
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 15:38

Bericht door Sharon »

Ik ben niet zo lang geweest. Een halfuurtje denk ik. Dan begint de concentratie bij zo'n jonge kinderen toch een beetje weg te vallen :P
Ik vond het geweldig om te doen en het viel me op hoeveel die kinderen durfden. Moest ik dit bij volwassenen gedaan hebben, was er zeker veel minder animo geweest. En dat is zo leuk aan kinderen. Ze zijn nog niet bang. Dat wordt er meestal achteraf ingestampt door mensen met angst voor dit soort dieren. Wat erg jammer is natuurlijk. Dus ergens hoop ik dat dit werk toch een bijdrage zal leveren aan het zicht van 'deze generatie' tegenover reptielen en insecten enz.
Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Haha insecten-nerdjes kweken! Op insectexperience heb ik ook 2 sessies gegeven. Erg leuk om te doen en geweldig om te zien hoe open kids (in tegenstelling tot hun ouders) zijn voor enge kriebelbeestjes.

Gaaf!
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geweldig Sharon ! Heerlijk zo onbevangen kinderen met insecten en andere dieren om durven te gaan :D Ze staan nog open voor dingen die volwassenen vaak vies of eng vinden...
MatthijsB
L3
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 15:44

Bericht door MatthijsB »

Leuk! Die pachnoda's, leven die nog of zijn ze opgezet? :)
Momenteel in het bezit van:
Pachnoda marginata peregrina (L3, imago's)
Chlorocala africana africana (L1, imago's)
Mecynorrhina torquata ugandensis (L2, L3)
Gebruikersavatar
Sharon
Parend imago
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 15:38

Bericht door Sharon »

Alle kevers die mee waren zijn opgezet =)
Cyprolais aurata
Cyprolais hornimani
Pachnoda aemula
Pachnoda marginata peregrina
mark078
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 21:54

Bericht door mark078 »

een goede dag

ik heb een vraag je over de presentatie die je gegeven heb
zou je mij kunnen bellen op xxxxxxxxxxxx

alvast bedankt voor de moeite

met vrienderlijke groeten
mark van delft
M.v.D. Terrarium-Design

**********
Update: Mark, graag persoonlijke info via PB en niet op het open gedeelte van het forum.
Plaats reactie