Chlorocala africana oertzeni (18+ foto)

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Crazzydog
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03 jan 2012, 11:42

Chlorocala africana oertzeni (18+ foto)

Bericht door Crazzydog »

Gisterenavond gearriveerd bij ons, vanmorgen deze actie......
SDC17757.JPG
Denk dat ze het wel naar hun zin hebben! Groetjes Miss Crazzydog
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

mooie kevers ;)
Steve01
L2
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 09 sep 2011, 19:53

Bericht door Steve01 »

Mooi maar waarom 18 plus??
Dit is gewoon de natuur ik zie dit zo vaak bij mij wandelende takken
grt
ik heb kevers

rotaetia pryerie oshimana
Pachnoda Marginata Peregrina
Pachnoda aemula
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Dat heet humor, ken je precies iets minder van :lol:
Crazzydog
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03 jan 2012, 11:42

Bericht door Crazzydog »

Sorry 't was maar een plagerijtje hoor ik met mijn 18+. De kevers maken het overigens heel erg goed, ze zijn dol op de stuifmeelkorrels die we ze hebben gegeven. op een gegeven ogenblik zaten er zoveel in het flessendopje dat de andere kevers er niet meer bij pasten! Zie foto:
SDC17789.JPG
Groetjes Miss Crazzydog
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

:lol: ziet er grappig uit maar wat zijn stuif meel korels :?:
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Crazzydog
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03 jan 2012, 11:42

Bericht door Crazzydog »

Dat is stuifmeel wat is verzameld door bijen (e.d.) in die handige opbergtasjes die ze aan hun pootjes hebben. Let 's zomers maar eens op als je een hommel of bij bezig ziet dan zie je er vast wel 1 die van die stuifmeelbolletjes aan de achterpoten heeft, erg leuk om te zien ook hoor. Je kunt deze stuifmeelkorrels in bijna elke reform/drogisterij winkel kopen in een potje. Het schijnt ook heel goed voor mensen te zijn, al heb ik het persoonlijk niet uitgeprobeerd omdat ik hooikoorts heb lijkt me dat niet zo slim. De kevers vinden het hier bijna nog lekkerder dan de jelly's die we in de bak plaatsen. Al kan het ook nog het nieuwe zijn omdat ze het nooit hebben gehad, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat stuifmeel doet en dergelijke kun je wel vinden als je google even raadpleegd. Ik geef de stuifmeelkorrels overigens in een flessendopje zodat ze niet zo snel gaan schimmelen, door het dopje blijven ze namelijk beter verstoken van vocht en t is niet zo een rommelig gezicht in de keverbak als het in een bakje zit. Groetjes Miss Crazzydog
Crazzydog
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03 jan 2012, 11:42

Bericht door Crazzydog »

Nog even wat actie foto's van onze knapperds....
SDC17828.JPG
SDC17831.JPG
Blijf me facineren over de kleuren die ze hebben.
Groetjes Miss Crazzydog
martijn112
L2
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 17:28

Bericht door martijn112 »

Prachtige beestje ik ben nog steeds aan het wachten tot die van mij uit hyn cocon komen... (en wachten duurt best lang..)
Crazzydog
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: di 03 jan 2012, 11:42

Bericht door Crazzydog »

Dat kan ik me heel goed indenken!!! Heb zelf een paar rozenkevers (de zogenaamde dola voederlarve) in cocon zitten en ja wachten duurt idd lang. Wel is er al 1 uit maar die kruipt nog steeds weg onder de grond, de cocon waar die inzat was open, (dat was al toen we ze kochten dus vraag me niet hoe dat is gebeurd) en nu komt ie af en toe even spieken. Laat m zijn gang maar gaan. Vind dit toch echt een juweeltje qua kleuren hoor dat metallic achtige, maar ja ben een vrouw en alles wat glimt/en veelkleurig is vinden vrouwen mooi word er gezegd. :oops: Miss Crazzydog
Plaats reactie