Eerste kweek

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Rick97
L2
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:41

Eerste kweek

Bericht door Rick97 »

Gisteravond heb ik als trotse keverhouder voor het eerst eigen gekweekte larfjes uit het terrarium gehaald! :D
Het gaat niet over de sinuata's (waar ik mee begonnen ben en waarvan er nu vast ook al larven rondkruipen),
maar het zijn de later toegevoegde meeltorren waarvan ik de larfjes spotte bij de jellies.
De 6 jonge meelwormpjes zitten nu apart. Wanneer ik in de vakantie mijn grote terrarium eens goed ga doorspitten
hoop ik ook van de sinuata's larfjes te kunnen vinden.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gefeliciteerd met deze blije ontdekking ! Niets Zo leuk als een goede nakeek :D Plemp hier gerust ern foto van ;) Zijn de meeltorren nou heel veel anders om te houden en kweken?
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Bij mij hebben de meeltorren havermout als substraat en krijgen stukjes wortel voor het vocht.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:shock: Wat veel beestjes :shock: Woooow hé ! Met hoeveel larven of imago's ben je begonnen? En in hoeveel tijd ben je uiteindelijk tot deze enorme bak vol popjes ?
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

250 gram wormen gekocht. Op kamer temp. Gingen na 2 weken poppen. Poppen duurt ongeveer 10 dagen. Na 10 dagen zijn het witte kevertjes. Na een week worden ze zwart en gaan aan de leg. Weer 2-3 weken later zie je het substraat bewegen en weet je dat er miljoenen wormpjes in zitten. De kevers verplaats je naar de volgende bak tot je het substraat ziet bewegen en plaats je ze over. Enz...

Nu 6 maanden later zijn dit me eerste popjes van eigen na kweek. Opbrengst is van ongeveer 5 dagen. De popjes liggen apart omdat de kevers en wormen de popjes lekker sappig vinden en ze leeg zuigen.
Plaats reactie