dynastinae kweken?

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

dynastinae kweken?

Bericht door RikoSb »

Ik heb thuis nu twee rozenkever kweken en wil graag een kweek dynastinae beginnen. Echter vanwege de vele soorten en verschillende berichten zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij een goede tip geven over welke soort een goede soort is om mee te beginnen? En heeft meteen iemand dan een tip waar een goed adres is om die bepaalde soort aan te schaffen?

Erik
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Riko, zo te zien heb je het gevraagd topic al gevonden :D
Dynastes soorten zijn in sommige gevallen wat moeilijkere soorten omdat ze iets minder goed tegen variabelen in temperatuur, luchtvochtigheid en voeding kunnen dan bijv rozenkevers zoals de Pachnoda. Uiteraard betekent dit niet je ze niet kunt kweken maar realiseer je dat ze soms iets meer ervaring vereisen.
De wat makkelijkere soorten zijn volgens mij de Dynastes Hercules Occidentalis, Dynastes Hercules Hercules, Dynastes Hercules Septemtrionalis de Dynastes Hercules Lichyi.
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

laat de Dynastessoorten maar even gaan.
Begin lekker met Xylotrupes, dit is een makkelijke en snelle kweker
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

Bericht door RikoSb »

Bedankt allebei!

Toch wil ik mij echt vastbijten in een Dynastes. Ik heb al erg veel rond gezocht over hoe het moet en ik ga mij nog veel verder verdiepen voor ik het doe. Dynastes Hercules Occidentalis of Dynastes Hercules Hercules leek me een mooie soort om mee te beginnen. Heeft iemand dan nog goede tips of een goed forum topic voor deze soort in het bijzonder voor de huisvesting van deze soort?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

Bericht door RikoSb »

Ah kijk, daar heb ik super veel aan! bedankt!

Weet iemand ook nog een goed adres voor expliciet 1 dezer soorten?Ik heb de Whitelist al afgezocht, maar zijn er verder kweker bekend of heeft iemand toevallig nog iets over?:D
Plaats reactie