Dynastes hercules hercules Pchan kweeklijn

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Dynastes hercules hercules Pchan kweeklijn

Bericht door Bahamut »

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik nog iets gepost heb (er is nog steeds een winterdip), maar er is weer wat nieuws.
Ik heb 1,5 jaren geleden enkele L1 larven van een bekende Japanse kweeklijn ("Pchan124", staat relatief garant voor grotere individuen met lagere L3 gewichten) op de kop weten te tikken en uiteindelijk is één van de mannelijke larven mooi verpopt (max. L3 gewicht 99 g): totaal 153 mm lengte. Deze zal tegen de 135-140 mm aanleunen in volwassen stadium, wat vrij groot is voor het max. larfgewicht. De andere larven hebben het jammer genoeg niet overleefd. Ik denk dat de toenmalige overgang van gefermenteerd substraat naar mijn eigen klassiek substraat de meeste larven niet goed is bekomen.

Afbeelding

Wel leuk is dat ook één van de vrouwtjes van mijn eigen Dhh kweeklijn aan het verpoppen is, dus heb ik binnen enkele maanden een mooie nieuwe reeks F1 larven met "Pchan-genetics". Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

ziet er dik uit tom
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Een goede manier om uit de winter dip te komen !
RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

Bericht door RikoSb »

Schitterend!!!! echt heel mooi! Hebben ze onderhand al willen paren!?
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Thanks voor de comments allen! ;)

Hallo Erik,

Ze hebben eigenlijk nog niet willen paren, daar deze man jammer genoeg in de pop gestorven is... Daarentegen heb ik toch een nieuwe pop van mijn eigen lijn en een vrouwtje van een andere Japanse lijn die binnenkort dus samen kunnen kweken. Ik heb dus nog een extra kans om nieuwe F1 larfjes te verkrijgen. Nu maar hopen dat het lukt!

Dit is nog een foto van de nieuwe man:

Afbeelding
RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

Bericht door RikoSb »

Mooie foto, blijf het absurd vinden hoe ze zo snel al de volwassen vorm aannemen, van larve naar imago.
Plaats reactie