Nachtlicht

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Nachtlicht

Bericht door Drakenkever »

Weet iemand misschien of Night Glo ( een heel weinig licht gevend blauw lampje dat s'nachts brandt) kevers stimuleert
om te paren?
simonvdr
Imago
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 05 dec 2011, 18:12

Bericht door simonvdr »

Denk het niet. Kevers worden actief van licht. Ik heb het zelf eens uitgeprobeerd met een zaklamp ik heb de bak eerst heel licht gezet en de kevers begonnen te rennen, toen zette ik ze donker met alleen de kleine zaklamp en binnen 1 min waren ze onder de grond verdwenen.
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

rozenkever paren overdag en zitten s' nachts onder de grond en hebben dan dus ook geen lampje nodig
nachtactieve kevers zoals neushoornkevers en vliegende herten zullen s' nachts vaak naar licht toe vliegen en botsen dan ook even vaak ergens tegen, ze kweken trouwens prima zonder enig licht s' nachts
dus een Night Glo lampje is totaal overbodig
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Bericht door Drakenkever »

O jee..........................
Dan hebben we dus weeeeer iets gekocht wat niet nodig was! :oops:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geen idee. Het zal misschien iets als maanlicht nabootsen. Denk niet dat het veel uit maakt. Nacht actieve kevers doen het toch wel en dag actieve doen het denk ik vooral overdag. Ze zullen meer aan voldoende licht overdag hebben.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dit "Moonglow" licht is niet noodzakelijk, maar mogelijk zullen neushoornkeversoorten hier naartoe aangetrokken worden (het bevordert echter geenszins de paringen).
amando
Ei
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 14:18

Bericht door amando »

het bevordert natuurlijk wel het zicht in de bak waardoor je als de daglamp uitgaat je nog wel van je kevers kan genieten als je nachtkevers heb natuurlijk..
Plaats reactie