Kweekopvolging Dynastes hercules bleuzeni / D. h. paschoali

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ondertussen wacht ik op de uitkomst van een tweede man. Deze is nog groter met een poplengte van 150 mm (max. L3 gewicht 103 g). Ik hoop op 130 mm lengte!

Afbeelding
angel
Ei
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 20:08

Bericht door angel »

hoi tom hoe oud en gewicht gaan ze eigenlijk poppen
mvg angel
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Bij de meeste D. hercules ssp. gaan de larven verpoppen na 12-14 maanden (vanaf ei) bij vrouwtjes en 16-20 maanden bij de mannetjes. Gewichten kunnen behaald worden van gemiddeld 50-70 g voor vrouwtjes en 80-120 g voor mannetjes.

Ik denk dat jouw vader de larven die jij nu hebt bij mij gekocht heeft (D. hercules hercules). Bij mij zitten de larven van dezelfde kweeklijn om en bij de 60-75 g en ik gok op de eerste verpoppingen vanaf ongeveer maart-april 2013.

Mvg,
Tom
angel
Ei
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 20:08

Bericht door angel »

hoi tom
dat klopt die heb me pa van u
en best wel lang voor dat ze gaan poppen
mvg angelique
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Angelique,

Het duurt wel even, maar dit wordt snel vergeten eens de uitkomsten daar zijn (het zijn echt wel machtige kevers!). ;)

Mvg,
Tom
angel
Ei
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 20:08

Bericht door angel »

hoi tom

die van mij zijn nu mannentje was vorige week 41 en nu 43 en vrouwtje vorige week 30 nu 31 gaan ze goede kant op?
en van gralli hubini heb ik nu 5 poppen en die andere heb ik in aparte bakjes gedaan

mvg angelique
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Angelique,

Ze gaan alvast de goede kant op, maar ik zou ze zeker niet om de week storen.
Haal ze slechts boven om te wegen tijdens de verversing van het substraat (dit dus om de maand - maand en half).

Dat is leuk om te horen van de Eudicella gralli hubini! We kijken alvast uit naar jouw uitkomsten (en foto's natuurlijk, ook van die grote Dynastes hercules hercules van je! ;)).

Alvast succes verder!

Mvg,
Tom
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Het is weer eens behoorlijk stil de laatste tijd op het forum, maar goed, hier wordt dan weer een beetje leven in geblazen!

Een nieuwe update voor D. h. paschoali en D. h. bleuzeni!

Dynastes hercules paschoali: Een mooie 130 mm man is uitgekomen (max. L3 gewicht 103 g):

Afbeelding

Hier ben ik erg blij mee. ik hoop te kunnen verder kweken met deze mooie ondersoort (3 vrouwtjes zouden ondertussen eitjes moeten leggen).


Dynastes hercules bleuzeni: hiervan heb ik enkele zeer mooie poppen teruggevonden met allen kans op 130 mm en ééntje zelfs 135+ mm)!

Afbeelding
Man en vrouw pop van 148 mm (max. L3 gewicht 90 g) en 89 mm (max. L3 gewicht 70 g) resp..

Afbeelding
Opnieuw de 148 mm man (max. L3 gewicht 90 g)

Afbeelding
Mooie 151 mm man (max. L3 gewicht 97 g)

Afbeelding
Zeer mooie grote 153 mm man (max. L3 gewicht 101 g)

Afbeelding
Reuzegrote 158 mm man (max. L3 gewicht 102 g): deze wordt mogelijk een 135+ mm man!

Meer kweeknieuws volgt nog!
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Brilliant! Ik moet ook maar weer eens hercules kweken. Eerst maar eens lichyi of hercules. Dit ziet er te aantrekkelijk uit!
Buchan
L2
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 18:44

Bericht door Buchan »

Prachtige beestjes!
Ghanese miljoenpoot, Pachnoda Marginata Peregrina, Felis catus, Neocaridina sp. tiwarii, Pomacea diffusa, Anatome Helena,Mus domesticus, Oniscus asellus, Armadillium vulgare, Polydesmus angustus, Arion rufus, Cepaea nemoralis
Plaats reactie