Kaartjes voor op de kweekbakken

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Kaartjes voor op de kweekbakken

Bericht door Peter »

Ik wil mijn kweekbakken en terrariums voorzien van informatiekaartjes. Zodoende kan je snel zien wat waarin zit en houd je alles netjes gescheiden. Nu weet ik dat al meer mensen dat doen en ik vroeg me af wat jullie zoal op die kaartjes zetten?

Mijn ontwerp zie je hier. Ik heb het datum laatste controleveld extra groot gehouden zodat zo'n kaartje redelijk wat keer kan gebruikt worden. De stroken worden dubbelgevouwen en deze gaan in een plastic hoesje (geknipt van zo'n speelkaarten-map-vel) wat op de bakken geplakt zit.
Bijlagen
kaartjes.jpg
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ziet er zeer netjes en professioneel uit Peter !
Zelf heb ik een database in Microsoft Office Access en op de bakken plak ik stickers met de naam en de databasecode.
De larven zijn overigens L2 en L3 :D Heb bij het sorteren ook eerst L1 L2 en L3 erbij moeten pakken.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

De inhoud van mijn tabelletjes is nog fictief hoor. Het waren er wel 23 maar ik had nog niet gecontroleerd welke fase / aantallen het waren. Mooi dat ik weet dat het L2/L3 zijn. Dat is toch altijd wat lastig te zien of in te schatten.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik ben klaar met de kaartjes. De kaartjes zijn ongeveer ter grootte van pokemon-kaarten. De excelsheet stel ik vrij beschikbaar voor gebruik. Als meer mensen het gaan gebruiken is dit makkelijker bij het handelen.

De foto's van de Dicronorrhina derbyana layardi, Cyprolais hornimani en Stephanorrhina princeps bamptoni heb ik van internet geplukt omdat ik alleen nog maar larven van deze soort heb. Deze zijn dus copyrighted.

Zie hier het resultaat:
Bijlagen
leeg coleopteraII.xlsx
(339 KiB) 209 keer gedownload
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Thanx !!!
timkuys
L1
Berichten: 39
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 15:52

Bericht door timkuys »

Dat ziet er netjes uit! ;) Ik denk dat ik dit ook ga gebruiken. Zijn de vakjes bij aantal trouwens niet erg klein. Ik neem aan dat het getal wat hier staat net zo vaak verandert als het vak "laatst gecontroleerd" ??

Of denken jullie hier anders over.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Tja daar heb je wel een punt, maar als ik ze groter maak passen ze niet meer in mijn pasjes houdertje.

Ik ga even zien hoe het werken hiermee gaat. Misschien komt er nog een keer een nieuwe versie.

Overigens als iemand een verbeterde versie heeft mag hij deze natuurlijk ook gewoon publiceren hier.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie