Afmeting kweekbakjes

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Dat is gemakkelijk zeg. En ze gebruiken geen middelen die onze larven om zeep helpen, neem ik aan? Een paar kilo zou leuk zijn om eens mee te beginnen, denk ik. Is zeker ook met stro erbij?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Zal proberen zo min mogelijk stro erbij te hebben en gewoon voor de grote vaste klomp gaan. Moet alleen nog even kijken wie er het eerst langs gaat... Het is zo'n 200 km enkele reis... Maar het kan nooit langer dan een maand duren voordat ik het in huis heb. Moeten we alleen nog even afstemmen hoe we het bij jou krijgen, ik woon een kleine 50 km bij jou vandaan...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Waarschijnlijk ga ik zaterdag gelijk maar even langs... Vind het toch een beetje bezwaarlijk om mn moeder poep te laten sprokkelen... :D
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik denk wel dat je gedroogde poep moet gebruiken en geen verse... Klopt dat? Iemand?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Heb het net nog even nagevraagd, van de oude mest kan ze niet zeggen of het 100% ontwormvrij is. Van de verse wel... Ik zal dus verse meenemen en die laten drogen.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hansje Pansje schreef:Heb het net nog even nagevraagd, van de oude mest kan ze niet zeggen of het 100% ontwormvrij is. Van de verse wel... Ik zal dus verse meenemen en die laten drogen.
Mmmm lekker! :mrgreen: Zeker niet vergeten om te proeven of ie goed is he :mrgreen:
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

Bahamut schreef:
Hansje Pansje schreef:Heb het net nog even nagevraagd, van de oude mest kan ze niet zeggen of het 100% ontwormvrij is. Van de verse wel... Ik zal dus verse meenemen en die laten drogen.
Mmmm lekker! :mrgreen: Zeker niet vergeten om te proeven of ie goed is he :mrgreen:
:lol: :lol:
MET FOTO GRAAG!!!!!!
Je eigen gras is groener dan je denkt
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha ha bij nader inzien stuur ik toch maar mn moeder !!!!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Gisteren de mest geraapt, verse van deze week (4 maanden geleden ontwormd) en oude (ca 14 maanden oud) maar daarvan wisten ze niet zeker of er een ontwormd was. Maar zou zo'n kuur na 14 maanden nog schadelijk kunnen zijn ? Ach ja dan kan het altijd de tuin nog in... Pim nog interesse in verse vijg ?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Uiteraard heb ik nog interesse. Dan moeten we alleen nog een afspraak maken. Deze week zit bij mij erg vol, maar daarna moet het wel kunnen.
Plaats reactie