kweek: Chalcosoma chiron

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Balen Koen ! Maar aan de andere kant je hebt er wel 1... Is misschien niet wat je gehoopt had maar je blijft niet met lege handen achter ! Als er in de tijd een mooie man of vrouw uit komt en je die kunt laten paren... ;)
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

Hansje Pansje schreef:Balen Koen ! Maar aan de andere kant je hebt er wel 1... Is misschien niet wat je gehoopt had maar je blijft niet met lege handen achter ! Als er in de tijd een mooie man of vrouw uit komt en je die kunt laten paren... ;)
dit gaat niet meer op helaas.

mijn larfje is doodgemaakt en leeggegeten door een soort larfjes in het hout :cry: ze zijn wit, heel lang en dun met een heel klein zwart kopje en ik ga denk ik even wraak nemen(invriezen :twisted: )

hier eindigt dit ''avontuur'' dus helaas
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Shit !
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

ahhh dat is zonde koen
doe je zo je best komen een paar van die etters het voor je verpesten!!!
invriezen die ****
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Koen schreef:
Hansje Pansje schreef:Balen Koen ! Maar aan de andere kant je hebt er wel 1... Is misschien niet wat je gehoopt had maar je blijft niet met lege handen achter ! Als er in de tijd een mooie man of vrouw uit komt en je die kunt laten paren... ;)
dit gaat niet meer op helaas.

mijn larfje is doodgemaakt en leeggegeten door een soort larfjes in het hout :cry: ze zijn wit, heel lang en dun met een heel klein zwart kopje en ik ga denk ik even wraak nemen(invriezen :twisted: )

hier eindigt dit ''avontuur'' dus helaas
Ik vind het spijtig voor je, maar waarom neem je wraak op die arme diertjes?
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ik mag ze helaas niet invriezen van mijn ouders (het is hun vriezer)
Sam schreef:Ik vind het spijtig voor je, maar waarom neem je wraak op die arme diertjes?
omdat ze mijn enigste neushoornkeverlarf hebben vermoord :roll: , maar een hoop mensen hier magnetronnen of vriezen de humus eerst in, dan zitten er ook onschuldige beestjes bij, maar deze waren schuldig.
Gebruikersavatar
Sam
Megasoma actaeon
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 20:23

Bericht door Sam »

Het is nuttig om die beestjes te doden voor je larven als ze nog leven. Nu is het gewoon nutteloos, en respectloos.. :roll:
Ik vind het maar een bizar idee...
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ik mag ze ook niet in de vriezer zetten van mijn ouders dus ze blijven gewoon leven nu
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Ik ben wel benieuwd naar hoe de larfjes eruit zien. Kun je er een fotootje van posten?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Het kan ook wel zijn dat jouw larfje gewoon gestorven is en deze opgegeten werd door die larven aanwezig in het hout. Het verbaast me dat een Chalcosoma caucasus zomaar levend verorberd kan worden door andere larven in het substraat, gezien hun uiterst aggressief gedrag (tenzij het 1 of andere grotere roofkeverlarf betreft, maar dat zal de foto wel uitwijzen).
Plaats reactie