Zelf beetle jelly maken

Wat geef jij je kevers te eten?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik koop de grote jellies ook in taiwan. Ten 1ste is het goedkoper, ten 2de weet ik zeker dat ze niet te oud of verlopen zijn. Ik bestel er zo'n 300 per keer. Daar doe ik dan net geen jaar mee, zo heb ze nooit te lang in huis hebben liggen. De kleine jellie's koop ik bij Pim. Daar gebruik ik er tot nu toe te weinig voor om te importeren en binnen een jaar op te gebruiken...
Gebruikersavatar
s.janssen
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:10

Bericht door s.janssen »

Het lijk mij erg interesant maar ook heel erg ingewikkeld.
Ik hou het mooi bij in slaan. Niet dat mij colectie er groot is. Maar dat komt vanzelf.
Myriapoda || Scolopendra || Achatina ||Mantodae ||Blattodea
Colectie: Te veel om op te noemen!:)
Reptielen: 1.1.0- Gerrhosaurus validus
0.0.1- Trachemys scripta troosti 1.0.0 - Trachemys scripta scripta
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Wat zijn jullie adresjes om ze in te kopen? Zou het voordeliger zijn om misschien een keer een inkoopactie te doen?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
adriaan
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 12:04

Bericht door adriaan »

Even een oud draadje omhoog geschopt

Zijn er leden die inmiddels zelf hun jelly maken?
Volgens mij rust er een beetje een taboe op nadat een lid had aangegeven: “dus jij denkt dat je een formule, waar in Japan en taiwan jaren aan gewerkt is, zelf met huishoudmiddeltjes kunt maken.
dream on zou ik zeggen”
Dat is wel erg kort door de bocht vindt ik.

Ik durf te beweren dat ik een gezondere en lekkerdere hamburger kan maken dan de MAC. :mrgreen:

Ik denk dat ik redelijk wat informatie kan vinden op het net maar de samenstelling en ingrediëntenlijst van de jelly kan ik niet achterhalen, vreemd omdat het een voedingsmiddel is voor dieren en de samenstelling van bijvoorbeeld hondenvoer ook op de verpakking staat en op internet te vinden is (per soort per fabrikant)
Het zou mij niets verbazen dat een jelly voor menselijke consumptie een keer aan een kever te eten is gegeven….en vul de rest maar zelf in
Als ik het goed heb begrepen is een jelly bedoeld om een kever op te laten leven, hij hoeft er niet op te groeien dus dat is een voordeel in het samenstellen

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de leden op dit forum
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Gebruikersavatar
adriaan
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 12:04

Bericht door adriaan »

helemaal top, hier kan ik wat mee ;)
Gebruikersavatar
adriaan
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 12:04

Bericht door adriaan »

Hansje Pansje schreef: zo 22 aug 2010, 12:36 Ik koop de grote jellies ook in taiwan. Ten 1ste is het goedkoper, ten 2de weet ik zeker dat ze niet te oud of verlopen zijn. Ik bestel er zo'n 300 per keer.
hoe groot zijn de grote jellies en wat betaal je in totaal als je het in huis hebt.
het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is 16 ct per cup oftewel 10 euro voor 1 kg
maar wat ik ook lees is 10 ct per cup (berichten uit 2010 en 2011)
Marc_Jansen
Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 18:58

Bericht door Marc_Jansen »

Ik heb een droog kevervoer in elkaar gezet. Wordt ook droog gevoerd. Vocht halen ze uit de bodem of bij een te droge bodem uit een aanvullende vochtbron. Vervanger van die beetle jelly’s. Als iemand het wil proberen kan hij hier 50 gram gratis ophalen.
Sjoerd Ellenkamp
L1
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 okt 2016, 08:23

Bericht door Sjoerd Ellenkamp »

Hallo Marc,

Dat zou ik graag eens proberen. Ik stuur ook een pm.
Gebruikersavatar
adriaan
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 12:04

Bericht door adriaan »

en ook ik heb een paar testers nodig voor jelly's :D
aangezien ik geen conserveermiddel wil gebruiken moeten ze wel in de diepvries bewaard worden!
de test is alleen maar om te controleren of het gegeten wordt door de kevers
de samenstelling is nu zo dat er geen conserveermiddel, kleurstof of smaakmakers in zitten
wel alle benodigde eiwitten, aminozuren, vitamines enz enz. allemaal uit natuurlijke grondstoffen

pm me maar als je interesse hebt
gezien het diepvries is wordt het afhalen
Plaats reactie