Zelf beetle jelly maken

Wat geef jij je kevers te eten?
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Zelf beetle jelly maken

Bericht door phasmwave »

Hallo iedereen,

Vraagje: ooit al iemand geprobeerd zelf beetle jellies te maken? Lijkt me niet erg moeilijk en bovendien een stuk goedkoper dan ze aan te kopen. Denk dat je met water en opstijfmiddel (gelatine, agar agar?), bananenpuree (of ander gepureerd fruit), honing of suiker, eventueel wat extra proteïnes onder een of andere vorm (visvlokken?) al een eind geraakt... Heb vroeger nog voedingsbodems voor bacteriënkweek gemaakt, en valt best mee ;)

Ik hoor graag jullie ervaringen...

Grtz
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

phasmwave schreef: Lijkt me niet erg moeilijk en bovendien een stuk goedkoper dan ze aan te kopen.
dus jij denkt dat je een formule, waar in Japan en taiwan jaren aan gewerkt is, zelf met huishoudmiddeltjes kunt maken.
dream on zou ik zeggen
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Bedankt voor de bemoedigende woorden :?

Ik vraag gewoon naar ervaringen van mensen die eventueel ook op het idee zijn gekomen en het al probeerden. Lukt het niet, het is maar een ideetje he... En astrofysica lijkt het me nu ook weer niet echt; hebben die Japanners daar echt jaren aan gezeten? Ik verwachtte meer van hen :D
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

er zijn er zat die het hebben geprobeerd maar kwamen meer uit op een soort verrijkte jam dan op beetle jelly
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

*mompeld iets over scherpe nageltjes*
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Hansje Pansje schreef:*mompeld iets over scherpe nageltjes*
Meaning? :roll:
mark van de Hoef
L2
Berichten: 61
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 21:20

Bericht door mark van de Hoef »

Ik heb het een keer na gevraagd via onze dierenarts, maar helaas het goedje zit erg goed in elkaar met zeer goede uitgebalanceerde ingrediënten. Dat zelfs voeder fabrikanten in Nederland zeggen dat importeren de beste en goedkoopste oplossing is.
groeten Mark van de Hoef
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Owkay, jammer. Alvast bedankt voor jullie reacties. Als ik het goed begrijp zijn die beetle jellies dan eigenlijk beter voedsel dan vers (rijp) fruit? Of gebruiken jullie die gewoon vanwege het voordeel geen fruitvliegen aan te trekken?

Grtz
mark van de Hoef
L2
Berichten: 61
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 21:20

Bericht door mark van de Hoef »

ik gebruik het omdat het kosten bespaard en geen fruitvlieg meer komen. ook een van de grote voordelen is dat je dus altijd voer in huis hebt.
ik heb een zending laten komen eerst van 8 kg. 3 smaken en daarna een zending van 3x 8 kg. uit Taiwan voor ongeveer 100 euro was ik klaar voor de komende driejaar
groeten mark
phasmwave
Eupatoris grallicornis
Berichten: 347
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 17:30

Bericht door phasmwave »

Worden de jellies dan ingevroren als je die binnenkrijgt, of bewaren die gewoon zo lang?

Grtz
Plaats reactie