Hoeveel eet een Megasoma elephas kever normaal gesproken?

Wat geef jij je kevers te eten?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Hoeveel eet een Megasoma elephas kever normaal gesproken?

Bericht door Koejj90 »

Hoi allemaal, sinds een tijdje ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie Megasoma dame, ze begint steeds actiever te worden (vooral 's nachts, maar ze komt nu ook al eerder bovengronds dan een paar dagen terug). Ik heb haar banaan, mango en sinaasappel aangeboden, maar van beide heeft ze weinig tot niks gegeten. Nu kan ik me voorstellen dat ze actiever wordt omdat ze geen geschikt voedsel kan vinden... Dus bij deze de vraag: Wat eet een Megasoma elephas kever normaal gesproken en hoeveel ongeveer?
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Das wel typisch. Vaak zie je als de kever actief wordt dat eten een van de eerste activiteiten is. Misschien moet het beestje nog wennen aan het bovengrondse bestaan en start het eten zeer binnenkort, maar je kan eens proberen het snuitje van de kever op de banaan te zetten. Als ze dan niet gaat eten is ze er simpelweg nog niet aan toe. Normaliter, zeker in het begin, kunnen er prima twee jelly's per dag doorheen gaan bij zo een kever. Ik gok dat dat neerkomt op een cm of 2-3 van een banaan, maar fruit voeren doe ik al lang niet meer. Te klef in de bak en teveel fruitvliegjes.
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Actief is ze nu in ieder geval wel.. Ze is flink aan het slopen geweest :roll: ze zit nu helaas in een kleinere minder mooie bak (kweekbak) totdat een oplossing is bedacht en de schade is herstelt.. :?
Bijlagen
IMG-20181004-WA0015.jpeg
IMG-20181004-WA0017.jpeg
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Horregaas kun je soms in een metalen variant vinden. Dat kan helpen. Anders een plaatje plexiglas waar je gaatjes in boort? Of een andere bak gebruiken uiteraard.
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Na lang wachten heeft ze vandaag voor het eerst banaan geaccepteerd, een hele opluchting voor me dat ze is begonnen met eten :D
Bijlagen
1539458832191651138181.jpg
Plaats reactie