Eikenblad humus en witrot

Wat geef jij je kevers te eten?
Gebruikersavatar
Arnaud
L1
Berichten: 49
Lid geworden op: za 21 okt 2017, 15:42

Eikenblad humus en witrot

Bericht door Arnaud »

Voldoet dit voor de opkweek van mtu?
Bijlagen
Witrot eik
Witrot eik
Humus
Humus
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

Jazeker, er zijn ook mensen die ze alleen op blad kweken. Sommige van je stammetjes zien er echter nog best hard uit.
Gebruikersavatar
Arnaud
L1
Berichten: 49
Lid geworden op: za 21 okt 2017, 15:42

Bericht door Arnaud »

Cetonio schreef: zo 19 nov 2017, 18:14 Jazeker, er zijn ook mensen die ze alleen op blad kweken. Sommige van je stammetjes zien er echter nog best hard uit.
De stemmetjes zijn droog en breken heel gemakkelijk. Ze staan in een emmer water.
Gebruikersavatar
Arnaud
L1
Berichten: 49
Lid geworden op: za 21 okt 2017, 15:42

Bericht door Arnaud »

Cetonio schreef: zo 19 nov 2017, 18:14 Jazeker, er zijn ook mensen die ze alleen op blad kweken. Sommige van je stammetjes zien er echter nog best hard uit.
De stammetjes zijn droog en breken heel gemakkelijk. Ze staan nu in een emmer water. Het zal even duren voordat het zacht is en uit elkaar valt.
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Elders op het forum is te lezen dat MTU beter gaat met zachte houtsoorten zoals berk dan met eik of beuk. Daarom werk ik meestal met berk of populier maar zoveel maakt het niet uit.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Cetonio schreef: zo 19 nov 2017, 18:14 Jazeker, er zijn ook mensen die ze alleen op blad kweken. Sommige van je stammetjes zien er echter nog best hard uit.
Ik houd al mijn rozenkevers, dus ook mijn MTU’s, alleen op bladhumus en dat gaat prima!

De toevoeging van stammetjes rothout is dus in principe niet nodig. Ik gebruik mijn kostbare hout (is hier heel moeilijk te krijgen) voor mijn vliegende herten...
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Mr.B schreef: ma 20 nov 2017, 20:40 ..... Ik gebruik mijn kostbare hout (is hier heel moeilijk te krijgen) voor mijn vliegende herten...
Je gaat toch niet vertellen dat je Vliegend Hert hebt?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:shock: :? Je weet dat het hebben, houden van levende en dode exemplaren van Lucanus cervus verboden is he ! Kan zijn dat je het over het over het blauwe vliegend hert of klein vliegend hert hebt. Ik hoop het in ieder geval.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Arnaud je kunt ook altijd gemalen zijderups aan je substraat kunnen toevoegen ;)
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Hansje Pansje schreef: di 21 nov 2017, 20:59 :shock: :? Je weet dat het hebben, houden van levende en dode exemplaren van Lucanus cervus verboden is he ! Kan zijn dat je het over het over het blauwe vliegend hert of klein vliegend hert hebt. Ik hoop het in ieder geval.
Vliegend hert is een heel breed begrip en omvat niet alleen L. cervus. Er zijn vele honderden soorten vliegende herten. Ik gok dat er geen reden is voor paniek ;).
Plaats reactie