Compost voor larven?

Wat geef jij je kevers te eten?
Plaats reactie
brothajok
Ei
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 sep 2017, 21:15

Compost voor larven?

Bericht door brothajok »

Hoi iedereen, zoals sommige misschien wel weten ben ik totaal nieuw in de keverwereld en ik had over de voeding van de larven dan ook een vraagje (ik hoop dat dit het juiste topic is ;p)

Ik heb zelf samen met een groep vrienden een volkstuin waarbij wij geen gebruik maken van onnatuurlijke stoffen en pesticiden. Al het bladgroen van de fruitbomen, takken en restanten van de groentes en fruit gooien wij op een grote hoop om hiervan compost te maken, nu is mijn vraag kunnen keverlarven hiervan leven? Ter verduidelijking: de middenlaag bestaat bijna alleen maar uit droog bruin blad en takken van o.a perzik, pruim en bramen en verder liggen er nu vooral wortelen en bladgroen van snijbiet koolrabi etc.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo,

Dit is altijd zo'n beetje een gevoelige topic. Er wordt relatief veel over gesproken op verschillende fora.

Consensus zou zijn dat je het als additief (dus slechts een deel van het totale substraat) kan gebruiken voor vnl. rozenkeverlarven (met name type Pachnoda sp., Chlorocala sp., Eudicella sp., Mecynorhina sp.).

Groeten,
Tom
Plaats reactie