Kinshi

Wat geef jij je kevers te eten?
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

Kinshi wordt inderdaad puur gebruikt voor de kweek van lucanidae. Andere kevers worden er niet gelukkig van. Wellicht als je kinshi in het substraat vermengd dat er wel wat van gesnoept zal worden, maar ik zou voor cetonidae en dynastidae kiezen voor natuurlijk witrot hout.
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Misschien, een domme vraag. Maar waarom beter natuurlijk witrot in vergelijking met kinchi? Ik dacht dat de hele bedoeling van kinchi was een beter gestandaardiseerde witrot te maken.

ps: bezig met mijn eigen kinchi en witrot te maken (voor eiafleg) volgens de methode hier beschreven. Ben benieuwd! (en hou jullie op de hoogte wat er van komt)

pps: iemand ervaring met kinchi van shiitake? Ik lees hier tegenstrijdige berichten rond...
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Weet iemand of het belangrijk is om alles zo steriel mogelijk te houden voordat het de vaatwasser in gaat? Ik heb zelf namelijk geen vaatwasser. Mijn oplossing daarvoor was om het mengsel thuis te maken en dan te vervoeren naar een vriend die er wel een heeft en het daar af te maken. Maar als dat geen zin heeft weet ik dat liever van tevoren...

Ik had ook ergens gelezen dat mensen in hun oven steriliseren met plastic (hittebestendige) zakken. Stel ik maak een mengsel in een plastic zak en als het klaar is vul ik daar een fles mee, zou dat dan snel ‘bederven’ of is dat geen zorg? Dan hoef ik vrienden met vaatwasser niet lastig te vallen haha
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Joris schreef: za 30 mei 2020, 17:31 Weet iemand of het belangrijk is om alles zo steriel mogelijk te houden voordat het de vaatwasser in gaat? Ik heb zelf namelijk geen vaatwasser. Mijn oplossing daarvoor was om het mengsel thuis te maken en dan te vervoeren naar een vriend die er wel een heeft en het daar af te maken. Maar als dat geen zin heeft weet ik dat liever van tevoren...

Ik had ook ergens gelezen dat mensen in hun oven steriliseren met plastic (hittebestendige) zakken. Stel ik maak een mengsel in een plastic zak en als het klaar is vul ik daar een fles mee, zou dat dan snel ‘bederven’ of is dat geen zorg? Dan hoef ik vrienden met vaatwasser niet lastig te vallen haha
Een vaatwasser? Wordt dat wel heet genoeg dan?
🪲 Beetlegems 🪲
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Ik zie het in deze thread staan dus ik denk het? Ik weet het niet want ik heb er zelf geen haha
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Joris schreef: za 30 mei 2020, 20:25 Ik zie het in deze thread staan dus ik denk het? Ik weet het niet want ik heb er zelf geen haha
Haha, oh, ok :lol:
Iemand die er ervaring mee heeft en dat kan beantwoorden?
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Niemand?
🪲 Beetlegems 🪲
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

lous77 schreef: wo 03 jun 2020, 09:40Niemand?
Nee sorry
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Nope.
Flake soil maken is al lastig en tijdrovend genoeg. Ik waag me niet aan kinshi. 😊
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Toch bedankt
Na wat meer gelezen te hebben online ga ik me niet wagen aan vaatwassertaferelen. Ik ben overigens nog niet begonnen. Ik hoop wat in te zetten zodra ik een nieuwe kweek begin in de hoop dat ik dan materiaal heb tegen de tijd dat ik larven kan vinden.
Plaats reactie