jelly's.

Wat geef jij je kevers te eten?
Plaats reactie
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

jelly's.

Bericht door jacob »

hallo.

ik kan via iemand aan jelly's komen maar die liggen al langere tijd in een warme kamer. minimaal 2 jaar en 25 graden is het daar. nu vroeg ik me hoe zit het met de houdbaarheid van jelly's? staat niks op de jelly's zover wij weten. daarnaast hebben we geen idee hoeveel het er te zijn, behalve dat het een doos van 10kg is. iemand enig idee wat een kuipje weegt?

daarnaast vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het kweken van paddestoelen voor witrothout.

janco
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Die vraag heb ik mij ook al eens gesteld. Volgens mij staat er op bijgevoegde informatie altijd dat de de jelly's zo'n 2 jaar goed zijn. Of dit klopt weet ik niet zeker, ik maak dit op uit deze gegevens: Reference: BJ16GBAnov2018... Dit stond bij jelly's die ik deze maand kocht.

Hoe dan ook kun je jelly's volgens mij na twee jaar ook nog goed gebruiken. Het is zoette troep wat luchtdicht is afgesloten dus blijft lang goed naar mijn idee.

1 cupje is 16 gram... bij beetlejelly.eu bestel ik meest 350 cupjes en hierbij staat aangegeven dat het ongeveer 6 kilo weegt. 10 kilo aan jelly's is dus nogal een flink aantal!

Ik zou sowieso proberen er een laag prijsje voor te geven, dan is het zeker het proberen waard...
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

klopt als een bus.

Elke zending die bij mij buiten gaat heeft een sticker of een flyer met het lotnummer en de houdbaarheidsdatum.

Er staat ook steeds bij dat de jellies op een koele droge en donkere plaats bewaard dient te worden.
Dit is hier duidelijk niet het geval.
Dat wil niet zeggen dat de jelly slecht is maar het komt de kwaliteit niet ten goede dat is zeker.

Bij wijze van test hebben we ook al jelly gebruikt van meer dan 5 jaar oud en jawel de
kevers hebben die ook vlot opgegeten. Mindere kwaliteit of niet.

mvg
Patrick
An inordinate fondness of beetles.
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

Bericht door jacob »

Bedankt voor de antwoorden, dan ga ik kijken of ik ze voor een mooi prijsje kan krijgen en dan proberen.
Plaats reactie