Wit rot hout

Wat geef jij je kevers te eten?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Het is niet zo zeer dat ze het niet eten maar dat als ze het eten dan zit er voor sommige soorten te weinig voedingstoffen in. Heb het met de dichotomus septentrionalis gehad, waren echt veuls te klein de imago's. Zag er gewoon als een ander nieuw soort uit zo klein waren ze.
Space Beatle
L2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 15:00

Bericht door Space Beatle »

Dat snap ik Hans en dat is dus te voorkomen. Ik moet wel genoeg eten kunnen regelen voor de kevertjes, vandaar de vraag. En met een overschot aan berk weet ik dat ik voor de cetonia aurata wel genoeg hout kan vinden het hele jaar. Tevens kan ik ook eik en beuk aanbieden maar als ik het een keertje niet vind moet het geen problemen opleveren.

Groetjes
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Berk is geen probleem voor Cetonia aurata naar mijn idee. Zitten er hier ook op.
RitaG
L1
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 08 feb 2017, 20:04

Bericht door RitaG »

Hoe komen jullie aan rot wit hout. Ik heb een openhaard maar ik heb geen rot hout tussen mijn hout zitten.
tankton
L1
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 16:05

Bericht door tankton »

Uit het bos :) Woon je in de randstad kan het wat lastiger worden, bossen zijn niet echt bos daar...
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik ga eens in de zoveel tijd naar het bos om daar humus en rothout te verzamelen en met een afgeladen auto weer huiswaarts te keren ;-)
In mijn directe omgeving is niet echt een geschikt bos te vinden. Ik rij een uurtje naar een geschikt bos. Daarom sla ik dan gelijk goed in zodat ik een paar maanden met mijn voorraad vooruit kan.
Plaats reactie