Kinshi

Wat geef jij je kevers te eten?
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Kinshi

Bericht door Pim »

Het lijkt me leuk eens wat met kinshi te experimenteren. Om te starten lijken twee, drie potten mij genoeg. Is er iemand die dit zelf maakt? Op internet ze ik wel dat het gemaakt wordt, maar dan moet het van ver komen en dat is niet ideaal. Wie heeft er een goed idee?

Pim
ewoud
Dynastes granti
Berichten: 451
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 11:54

Bericht door ewoud »

http://kaeferforum.com/wbb/allgemeine-f ... itzerland/

Dat is een prachtige handleiding over hoe Kinshi zelf te produceren.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

http://www.invertebrate-focus.be/viewto ... 113&t=2467

Zeer mooie aanbieding lijkt mij, scheelt een hoop werk!
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Ik heb alle ingredienten voor kinshi verzamelt. Hoelang denken jullie dat he zal duren?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ik zou het niet weten, heb er persoonlijk geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Je zou het aan Titus kunnen vragen, want die heeft daar ervaring mee.
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Ik heb een tijdje geleden potten en flessen gevuld met beuk en oesterzwam. Deze 2 potten zien er totaal verschillend uit. Rechts is dichtgegroeid en links zijn fijne draden. In de linkerpot is de rand bedekt met doorzichtige witachtige korrels die er niet uitzien als de schimmel zelf. Ook zitten er enorm veel varenrouwmuggen in de linkerpot samen met de larven. Ook de bovenkant van de pot is verschillend. Links korrelig, rechts dicht, wit en volgroeid. Blijkbaar lusten de muggen graag paddestoelen.

Met de flessen heb ik exact hetzelfde probleem. Het enige verschil is dat de linkerfles gelachige doorzichtige korrels tegen de wand bevat in plaats van doorschijnend wittachtig. Ook zitten er in de ene fles muggen en in de andere niet.

Heeft iemand hier verstand van? Heeft de oesterzwam een infectie opgelopen en is het hout nu onbruikbaar? Het is niet mijn plan om er larven in te plaatsen ofzo, maar gewoon om eens te testen. Als het hout nog bruikbaar is, meng ik het gewoon met substraat. Van de witte fles, maak ik niewe flessen.

Een 3de fles heeft duidelijk een infectie opgelopen en is zwart, kan dit hout nog gebruikt worden in substraat? De paddestoel is duidelijk nog aanwezig en heeft er daarvoor al een tijd opgestaan.
Bijlagen
image.jpg
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Afbeelding 2
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geen idee of het nog voedingswaarde heeft. Ach je kunt het altijd als aanvulling door get substraat heen mengen. Baat het niet, schaadt het niet lijkt mij. Grappig om te zien dat het zo verschillend ontwikkeld is ontwikkeld.
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Bericht door Brian »

Ik zou zeker aanraden om deze video te kijken ik ga zelf ook nog kinshi proberen maar dit is wel een goede handleiding heb ik het idee. :D

https://youtu.be/jA_yTE7MkaE
Plaats reactie