Larveneten

Wat geef jij je kevers te eten?
Plaats reactie
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Larveneten

Bericht door Drakenkever »

Een vraagje over mijn larven:

ik heb een bak van 36 cm x 22 cm. Er zit een laag humus in van 12 cm dik. (het was 15 cm!)
Er zitten 10 L2's in. Kan ik de aarde erin laten zitten tot ze uitkomen, of moet ik de aarde verversen?
En zo ja, hoe vaak dan?

Drakenkever

PS:er zitten ook 2 plakjes appel bij.
O ja, ik vergat het bijna. Is het een idee om een jelly in te graven? Of eten alleen de
volwassenen dat?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Soms betrap ik de larven weleens erop uit een naar beneden gezakte jelliecup te snacken, dus ja soms eten ze er wat van of zitten ze er in iedergeval in maar of het echt meerwaarde heeft weet ik niet. Fruit erin steken kan en mag altijd maar het bevorderd de mijten groei.
Normaal verschoon je het substraat na 2 a 2,5 maanden afhankelijk van het aantal dieren en de hoeveelheid substraat. Mocht er voor dat termijn een hoop poepjes in zitten en het substraat voor het merendeel (70%) uit poepjes bestaan dan word het ook tijd om ze te verschonen ! Bij het verschonen kun je het beste een klein beetje oud substraat laten zitten en het aanvullen met vers substraat.
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Bericht door Drakenkever »

Klein vraagje: hoe zien larvenpoepjes eruit?
Hetzelfde als bij de volwassenen?(ik weet wel hoe dat eruit ziet hoor!)
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Best wel groot, eigenlijk kleine caviapoepjes :lol:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

De poepjes zien er bij kleine larven uit als kleine muizenkeuteltjes en bij bijv grote L3 Dynastes larven als cavia keuteltjes... De imago poep is meestal een nat drekje.
Drakenkever
L1
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:53

Bericht door Drakenkever »

Thanks! :D
Plaats reactie