Hoe vernietig ik fruitvliegjes...

Wat geef jij je kevers te eten?
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

Tja het is wel zielig... Maar alvast een optie. Ik zou het zelf niet doen hoor :shock:
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

rhino schreef:Tja het is wel zielig... Maar alvast een optie. Ik zou het zelf niet doen hoor :shock:
Ik zag niets anders als vliegen meer, dus stofzuiger en die flesval erin en dat doet het goed.
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Toen had Mike weer een vage gedachte...

Ik zit lekker in mijn kamer naar een wandelend spinnetje te kijken en dacht van... hm hoe smaakt zoon vlieg :oops:
Ja oke en toen zat ik te denken om hem in mijn terra voor kevers te stoppen, is dit mogelijk ?

Zou leuk zijn als ie een webje maakt en dan vliegjes vangt en eet tot het een mega spin is :mrgreen: :lol:
Het gaat om zo'n langpoterige creatie :roll:

Mvg Mike
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geen idee of het verstandig is... Heb zelf wel een aantal huisspinnen op mn kweekkamer zitten die de evt vliegjes en ander gepsuis kunnen onderscheppen. Heel soms als er een fruitkever ontsnapt is vind ik hem terug in zo'n webje... stom verbaasd dat zo'n klein webje zo'n (in verhouding) grote kever in zn greep kan houden !
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Hansje Pansje schreef:Geen idee of het verstandig is... Heb zelf wel een aantal huisspinnen op mn kweekkamer zitten die de evt vliegjes en ander gepsuis kunnen onderscheppen. Heel soms als er een fruitkever ontsnapt is vind ik hem terug in zo'n webje... stom verbaasd dat zo'n klein webje zo'n (in verhouding) grote kever in zn greep kan houden !
Met Fruitkever bedoel je Pachnoda m.p.? Anders word het een nee :P
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Ik denk dat dit niet echt kwaad kan; hou inderdaad jouw kevers wel af en toe in het oog voor het web.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Bedoel de wat kleine kever varianten zoals Pachnoda, Eudicella en Chlorocala. Op een of andere manier is het web toch te sterk voor ze... :?
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Dat kan eigenlijk wel gebeuren, maar als de spin zijn web hoog genoeg in de terra maakt, kunnen de kevers er niet eens aan Zelfs wanneer ze vliegen zullen ze het web slechts beschadigen; misschien zit er wel wat tussen hun poten enzo.
Gebruikersavatar
Mike
Brachinus crepitans
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:34

Bericht door Mike »

Daar heb je een punt... maar ik kan moeilijk een bordje neerzetten: VERBODEN EEN LAAG WEB TE MAKEN ART. 967.2
of PAS OP, BETREDEN OP EIGEN RISICO lage webben :-E

Maarja, ik denk dat we het risico maar niet mogen nemen al heb ik het gevoel dat de pachnodas echt te sterk zijn voor zo'n web. Maar dat onderschat ik dan wss
Petra
Parend imago
Berichten: 769
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 18:49

Bericht door Petra »

:lol: :lol: :lol:

ik zie dat bordje al hangen in je terrarium :lol:
Je eigen gras is groener dan je denkt
Plaats reactie